• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Zelfbouw SSL stereo Mixbus Compressor clone (Gyraf GSSL)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Steven V

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2004
Berichten
1.846
Wegens tijdsgebrek en stopzetting van de hobby, verkoop ik mijn zelf gebouwde Gyraf GSSL stereo Mixbus Compressor. Dit is een clone van de zeer bekende SSL Mixbus Compressor uit de SSL G4000 mixer. Het toestel werkt perfect en zonder mankementen.

De clone is zeer netjes afgewerkt met:
(1) Een rood aluminium frontpaneel met witte belettering, 3 mm dik, geanodiseerd, op maat gemaakt door de firma Schaeffer AG;
(2) Een zwarte aluminium 19" 1U behuizing, powder coated;
(3) Metalen draaiknoppen, gelakt chroom (dus geen vingerafdrukken);
(4) Gebalanceerde TRS (jack) in- en uitgangen;
(5) Een 10-segment bargraph gain reduction meter (0 - 20 dB);
(6) THAT2180 VCA's;
(7) Een toroidale transformator;
(8) Aan-uit schakelaar en compressor bypass schakelaar op het frontpaneel.

Foto's zijn beschikbaar op aanvraag, via email. Het is ook mogelijk om mij een audiofragment door te sturen, wat ik dan door de compressor laat processen. Zo kun je op voorhand horen hoe het toestel de dynamiek van het signaal beinvoedt.

Het toestel is als nieuw, 100% rook- en stofvrij, en werd alleen bij mij thuis gebruikt. Het was steeds geinstalleerd in het rack. Schema's en pcb layouts krijg je er uiteraard bij.

Vraagprijs 250 euro. Bij interesse, graag een email.

Indien je er graag audiokabels van goede kwaliteit (met gebalanceerde Neutrik connectoren) bij wil, valt dit zeker te bespreken. Verder heb ik ook nog drie losse THAT2180 chips, die er eventueel bij verkocht kunnen worden. Deze kunnen dienen als reserveonderdelen, of om een nieuwe SSL clone te maken (elke clone heeft er drie nodig).

Zie ook de GSSL webpagina op www.gyraf.dk.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top