De Oersprong, godenverhalen uit de Edda

Tukker

SyntherKloas
Lid sinds
21 juli 2007
Berichten
1.001
Sinds enige jaren ben ik met voordrachtskunstenaar Robert la Boresa doende zijn bewerkingen van de Eddaïsche godenverhalen in hoorspelvorm te gieten. I
k heb nu 4 demo-tracks op het web gezet:

http://soundcloud.com/search?q[fulltext]=de+oersprong

De muziek en klanksfeerbeelden zijn Folktronisch. Mijn voorbeelden zijn Jarre, Vangelis, Oldfield, Froese, Shoenning. (of course)

5570688968_6499b6506e.jpg


Ik kwoot even uit mijn beschrijving voor uitgevers:
Enige tijd geleden zijn wij begonnen de Edda bewerkingen van Robert op te nemen en daaraan muziek en geluidseffecten toe te voegen. Robert bewerkte de Edda verhalen om ze te vertellen bij het kampvuur in het Haps prehistorisch dorp telkens wanneer hij daar op kamp was met de laatste klas van de lagere school. Nadat ik voor Robert zijn dichtkunst-album van klanksfeerbeelden e.d. had voorzien en geproduceerd, was het de tijd om dit project aan te pakken. Zowel voor hem als voor mij zijn de mythen niet zomaar verhaaltjes, maar dragen ze een diepere lading met zich mee, waar Robert dan ook iets van aanduidt in zijn bewerkingen.
We hebben nu vier delen opgenomen, van elk zo’n 20-30 minuten lang en het is de bedoeling dat het uitgegeven wordt in/met een boek met illustraties van mijn hand. Live voorstellingen zijn ook mogelijk, met beeld en geluid.
Wij zoeken nu naar een uitgever voor dit project.

Delen tot nu toe:
1-De oersprong: over het begin
2-Over de goden/Balders’ dromen
3-De dood van Balder
4-De kleinodieën: over de weddenschap van Loki

Mocht er nog iemand tips hebben voor uitgevers, dan horen wij het graag! :)


Noot voor de spöllenjunks ten aanzien van de gebruikte instrumenten enzo:
-K Station
-Yamaha VL-1
-Nordlead 2
-MS 2000
-Electribe ER-1
-Korg 05/rw
-Kontakt
-Ableton live
-Logic pro
-Glitchprogramma van Leafcutter John
-TAL Uno-60
-TAL Bassline (SH 101 kloon)
-Dwarsfluit
-Altfluit
-Klankschalen
-Basgitaar
-Dulcimer
-Trommels
-Zeetrom/Regenstok
 
Laatst gewijzigd:
Heel erg mooi hoor. er is alleen iets met de overgangen van tekst naar muziek naar tekst.

Er word iets te vaak voor een soort snelle overgang gekozen.

Muziek tekst muziek tekst

ik denk als de muziek bv een lange fade heeft en de stem er dan doorheen komt dat dan de beleving versterkt word.

Overigens word er in het laatste stukje wel beter "gemixt"

Nou ja das mijn bescheiden mening, het wel erg goed allemaal.
 
@Flyweight: dat heeft te maken met het verhaal. Dan weer snel invoegen, dan weer langzaam.

Niemand ideeën voor uitgevers?
 
Nen zeetrom zöt d'r zoo oet:
MeinlSeaDrumAFRICANBROWN18inch.jpg

D'r zittn köggels in, dan kriej, ai-j good dreeijt, ne zeegeloed.
Ne reegnstok is zo'n ding:
make-bamboo-rainstick-800X800.jpg

;)
 
Back
Top