Bulk Load Roland Super JX-10 ??

Lacrosse

Rise of the Machines
Lid sinds
4 juni 2002
Berichten
1.231
Beste mensen!
Sinds gisteravond ben ik de gelukkige eigenaar van een Roland JX-10, ofwel de Super JX incl. PG800 (beide in nieuwstaat)
De vorige eigenaar heeft geen spaan heel gelaten van de originele patches waar ik uiteraard wel benieuwd naar ben.
Op Internet kom ik massa's patchbanken tegen in sysex en midi formaat. Ik weet dat de midi-implementatie in de JX-10 bagger is maar is er iemand die mij kan zeggen of er patches uit te wisselen zijn tussen pc en jx-10 zonder tussenkomst van een cardridge??? (handshake wellicht??)


:confused:
 
De jx10 heeft één heeel groot nadeel boven de jx8p een K*T midi sysex implementatie... Het is dus onmogelijk uberhaubt sysex te sturen om de parameters aan te sturen. En een sysex patch bulk load echt alleen maar mogelijk met die memcatridge!
Er is wel een OS mod beschikbaar, die kan je bij colin fraser bestellen. Dan kan je net als de mks70/jx-8p gewoon sysex cmd's erheen sturen. Maakt de pg-800 ook overbodig, want er zijn goede editors op het internet gratis te downloaden.
Ik heb die mod, maar het was me niet gelukt ook mét die mod, zonder catridge een complete dump te doen... maar dat kan ook iets softwarematigs zijn (peecee)

check http://www.colinfraser.com/

PS: Mijn memorycatridge heeft een lege batterij, iemand ervaring ermee om deze te vervangen? Of kan ik hem beter weggooien?
 
Origineel geplaatst door maxdox
...Er is wel een OS mod beschikbaar, die kan je bij colin fraser bestellen. Dan kan je net als de mks70/jx-8p gewoon sysex cmd's erheen sturen. Maakt de pg-800 ook overbodig, want er zijn goede editors op het internet gratis te downloaden.
Ik heb die mod, maar het was me niet gelukt ook mét die mod, zonder catridge een complete dump te doen... maar dat kan ook iets softwarematigs zijn (peecee)

check http://www.colinfraser.com/

PS: Mijn memorycatridge heeft een lege batterij, iemand ervaring ermee om deze te vervangen? Of kan ik hem beter weggooien?

Howdee Maxdox,

Zijn die memorycartridges nog verkrijbaar of zijn die nog moeilijker te vinden dan een PG-800?
Heb jij zelf die eprom beschreven of heb je die gekocht bij Colin Fraser?

Gegroet
 
Er staat op marktplaats en zelfs op het synthforum een m64 (zo heet ie toch?) catridge te koop.. vrij pittig geprijsd, 50E ofzo.
Ik heb eentje met een lege batterij, als die niet vervangen kan worden, zou je misschien moeten uitkijken met het kopen van die catridges...

<edit>

Ow ja.. Ik had van Colin de geprogrammeerde chip gekocht voor iets van 25,-E (pin me er niet op vast)(excl shipping enzo), maar als je die standaard rommetjes gebruikt (commedore c64's?), kan je ze zelf ook (laten) programmeren... hij heeft de code gewoon op zijn pagina.

Het monteren is te doen, maar kan tricky zijn... pootjes breken nogal snel
 
Mocht je deze nog niet kennen:

http://members.iquest.net/~twilight/superjx.html

o ja...het is ook mogelijk om de laatste ROMS (versie 2.3) bij Roland Benelux te bestellen...GRATIS!!
maar dat moet dan wel VIA een OFFICIELE DEALER...in mijn geval was dat Nederland Muziek...

"The current ROM IC upgrade set for the JX-10 consists of 3 IC's.
ROM "A" - Labeled v.2.30 - Plugs into the Assigner Board
ROM "B" - Labeled v.2.10 - Plugs into Module Board #1
ROM "C" - Labeled v.2.10 - Plugs into Module Board #2"

je kunt ze door de dealer laten plaatsen (dat kost dan wel geld) maar ook zelf doen...
aangezien het mij gelukt is, kan (bijna) iedereen dat... :)

"een PG-800 overbodig"....nope, die vindt ik een stuk handiger dan een software editor....dus wees blij als
je een goed werkende hebt!

ik heb overigens de originele patches op mijn RAM-CARTRIDGE kunnen krijgen via GENPATCH op mijn Atari

die zijn overigens niet zo denderend op een paar uitzonderingen na....

MAXDOX: kijk effuh wat het type batterij is in de ram-cartridge...misschien kun je die wel los kopen....

LACROSSE: woon je een beetje in de buurt van Amsterdam? zo ja...dan is er wel wat te regelen om de originele patches in je JX te krijgen....:biertje:
 
Back
Top