Fons - Sarphatipark (Progressive / Techno)

Fons de Spons

Ingeburgerd
Lid sinds
7 Maart 2011
Berichten
31
Hoi ik heb een tijd terug een nummer gemaakt. Ik ben er zelf helemaal verliefd op dus heb ik jullie verstand nodig om me met twee voetjes weer op aarde neer te zetten.

Ookal weet ik niet veel van mastering heb ik het toch geprobeerd. Ik heb hem niet te hard gecompressed omdat ie slechter begon te klinken. Als er iemand iets over kan zeggen, graag!

En is een dergelijke track het waard om gereleased te worden of niet?

http://soundcloud.com/fons/fons-sarphatipark-demo-mix
 
leuke track, eindelijk is wat anders dan zo een duffe syncope bas.

Geluid is ook er goed.

:okdan:
 
:okdan: Heel erg gaaf!
In het begin dacht ik even dat hij iets te veel afwisseling/thema's had maar dit is een van de weinige keren dat er van de bijna 8 min. geen minuut te veel is.
 
Ik was 'm nog een keer aan het luisteren en heb 'm daarna gelijk gedownload:biertje:

En is een dergelijke track het waard om gereleased te worden of niet?

Wat mij betreft wel!!
 
Hier op de laptop ook erg lekker goede mix, lekkere sounds, top!
 
Hmmm, Sarphatipark, ik krijg meteen zin in rose en tapas. Lekkere lome track met toffe details die de aandacht er toch bijhouden. Die gaat naar mn ipod, zoveel is zeker. Proctiewise kan ik weinig zeggen ivm brakke pc speakertjes.
 
http://soundcloud.com/fons/jonas-afonso-sarphatipark-mix
MP3 320 kbs.

Ik heb nog een nieuwe mix gemaakt samen met een vriend van me. Hij was van mening dat de kick iets te stoffig was dus daar hebben we nu een click overheen gezet. Verder vond hij de lead sounds iets te hard dus die hebben we wat zachter gemaakt. De hihat ook en deze iets distortion gegeven.

Tot slot hebben we de bassline zachter gemaakt omdat hij te hard uit de sub kwam maar achteraf vond ik het jammer omdat ik nu bijna niets meer ervan hoorde dus heb ik de lowpas filter ietsjes open gegooid.

Tot slot iets interessants is dat de kick niet helemaal uitloopt. We hebben de sample ingekort om een strakkere uitstoot te bewerkstelligen en meer ruimte te geven aan de bassline.

Voor de rest wat mastering dingetjes gedaan die niet heel veel voorstelden. Beetje harmonics toevoegen in het hoog.

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze nieuwe mix vinden. Persoonlijk vind ik hem minder vol klinken (tegelijk ook wel harder in volume wat wel weer nice is) maar misschien is dat ook nodig voor als je hem op een groot systeem wilt afspelen.
 
Mooie track! goede heldere mix. Je hoort alleen wel heel erg duidelijk dat Egbert als referentie gebruikt. Hoor heel veel edits van hem rechtstreeks gekopieerd. Nu is dat niet zo erg omdat Egbert eigenlijk een compleet nieuw gerne neerzet. Maar respect voor de mix en sounds..
 
Ben wel geinspireerd door Egbert maar heb geen tracks van hem ter referentie gebruikt voor de mix. Denk persoonlijk ook dat dit wel wat melodieuzer is dan wat hij maakt. Wat bedoel je met gecopieerde edits?

Heb je het nu over de tweede mix of over de eerste? Welke bevalt je beter?
 
Oh kleine variaties van zijn sounds. Ja niets mis mee vind ik persoonlijk. Hij heeft veel dingen ook weer van minimal techno, trance en deephouse. In princiepe ook niets orgineels behalve de combinatie van al die dingen.
 
egbert een nieuwe sound?? hou toch op man :D gewoon techhouse....
maar wel leuk hoor... Dit is inderdaad iets meer proghouse mis alleen een echt vette buildup/break.....
 
egbert een nieuwe sound?? hou toch op man :D gewoon techhouse....
maar wel leuk hoor... Dit is inderdaad iets meer proghouse mis alleen een echt vette buildup/break.....

Ja. Ik hoor nu toch ook duidelijk dat iemand is geïnspireerd door. Dan lijkt het me duidelijk dat iemand zoals Egbert een nieuwe sound neerzet. Niet voorniets dat deze jongen na een paar releases een contract heeft bij Cocoon. Zijn manier van mixen en combineren van geluiden is echt wel vernieuwend. Ik zeg niet dat hij een nieuw genre heeft uitgevonden maar hij produceert wel compleet anders dan de doorsnee techhouse producers.
 
Back
Top