Ragtime

Derjano

Ouwe rot
Lid sinds
13 januari 2003
Berichten
2.930
Locatie
Ede
Hoi,

Ik heb een hele tijd geleden een ragtime achtig piano stuk gemaakt waar ik nog steeds iets mee wilde doen maar niet toe kwam .
Vorige week dacht ik: kom laat ik voor het eerst in mijn leven eens gebruik maken van een sampel CD om te kijken of ik er iets mee kan. (Zero-G audio sample collection. Die had ik gratis gekregen bij abonnement van interface.)
Wat een K@#! werk trouwens dat zoeken. Uiteindelijk 2 drumloops vanaf genomen.
Daarna de basspartij ingespeeld samen met de bongo en agogo op mijn DR-55 van Yamaha.
Ik wilde ook blazers. weer zoeken op die CD. 2 bijpassende blazers akoorden gevonden. maar ik had er 3 in totaal nodig.
Ik miste er nog een. Ok pitchshiften dan maar 2 halve tonen omhoog nieuw akoord erbij.
Nu ben ik niet echt tevreden over dat akoord want je kan het horen als je goed luistert.
Hij is lijkt iets sneller dan de andere blazers akoorden. Vreemd want de wav bleef even lang en ik heb gepitchshift met behoud van tempo. Het viel me pas later op toen het al klaar was.
Weet iemand toevallig een goed programma hiervoor?

Maar ok Voila een nieuw nummer Ragdance

http://home.planet.nl/~spee0153/Ragdance.mp3

Nu maar wachten op commentaar....
 
Last edited by a moderator:
Dit is best wel lache dit. En klinkt redelijk strak en misschien mag er iets meer swing in.
Op zich klinken de diverse instrumenten in de mix wat los van elkaar.

Goed geslaagd experiment joh! :)
 
Jazz Club Imo House@@

Jazz Club Imo House@@

Origineel geplaatst door Slipperman
hmm die piano is meer jazz IMO maar klinkt heel erg apart en heelleuk ook :D wehehe nice job man :okdan:

Jazz IMO? Ik ken het niet even op google gezocht bedoel je Jazz Club Imo House?
 
Origineel geplaatst door Slipperman
hmm die piano is meer jazz IMO maar klinkt heel erg apart en heelleuk ook :D wehehe nice job man :okdan:

IMO = in my opinion ;)

Ben ik het helemaal mee eens! Bij ragtime denk ik toch eerder aan: http://dreamtheater.net/midi/the_dance_of_eternity_solo.mid

Toch een leuk nummertje! Keep up the good work!! :okdan:

[edit] link aangepast [/edit]
 
Simpel

Simpel

Origineel geplaatst door Dimchord
IMO = in my opinion ;)

[/url]

[edit] link aangepast [/edit]

Tja ik was dus weer aardig symplistisch bezig met IMO. Maar ok bedankt.
Ik weet wel vaker niet wat ik speel op de piano.
Maar ik zei ook ragtime achtig ik vind het namellijk eigenlijk ook niet volledig Jazz.
Ik vind categoriseren een van de moeilijkste dingen als ik nummers gemaakt heb.
En de ragtime van het voorbeeld is de traditionele ragtime super snel.
Maar er zijn blijkbaar ook wat andere vormen.

http://nl.artists.mp3s.com/artist_song/2008/2008179.html
 
Last edited by a moderator:
Verschillende genres

Verschillende genres

Jazz, ragtime ... hmm ..volgens mij is 't 't allebei niet. "t is meer 't is ook een beetje swing, rhumba, dixie, en fusion ... 't is niet terug te brengen op 1 van deze genres .. 't is vanalles en nog wat. Maar dat vind ik meestal erg leuk in muziek. Compleet jazz of compleet rock vind ik ook nix. Liever dan bijvoorbeeld rock met symphony and orchestra. :D

Maar gast ..
deze muziek klinkt erg lekker! .. dit is echt van die muziek die je op repeat hebt staan in winamp, en 'm dan vergeet uit te zetten of een ander liedje op te zetten. Gewoonweg omdattie gewoon lekker klinkt.

Naja,

iig

vriendelijke groeten,
GoBat
 
Deze muziek kan je zo verkopen aan een of ander lollige game-uitgeverij! echt.. the simpsons ofzo...
 
Back
Top