Z1 met mankement (wat kan ik ervoor vragen?)

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Vorig jaar (?) geruild tegen mijn topstaat alesis ion...alleen deze Z1 was niet zo puik (bedankt nog daarvoor vriendelijke ruilert)

Ik heb hem eigenlijk al te koop staan voor 300 euro, maar misschien zit ik te hoog (of laag).

Het geheugen werkt niet, dus als je hem uitzet ben je je eigen patches en instellingen kwijt. De factoryzooi onthoud hij dan weer wel. Ik heb er een geheugenkaart ingestopt waarop je wel gewoon alles kunt opslaan (en veel meer dus uiteindelijk). Maar ik begrijp dat dit wel een minpunt kan zijn. Oja, ik heb er een nieuwe backup batterij ingedaan maar dit was het probleem blijkbaar niet.

Het pitchwheel was de pot van kapot, heb ik zelf een andere gehaald met zo'n asje waar je zelf aan moet vijlen (die kneus van een eletroboer hier had geen andere). Super instabiel natuurlijk dus hier moet gewoon een nieuwe potmeter in (met zo'n half maantje weet je wel...).

En, dat was ik erbij vergeten te vermelden maar zag ik terug in een oud topic van mezelf, de hoofdtelefoonuitgang doet het niet (of..met andere woorden; één of andere koekwaus heeft bij het 'maken' van het pitchwheel, of 'controleren' van de batterij de print waar de headphone amp aanzit doormidden gebroken...

wat een rukkers ook sommige mensen grrrrrrrrrrr....

Ik heb nu 2 keys en dat is teveel voor hier, de AN1x vindt ik eigenlijk toch wat fijner werken...sneller vooral (hoewel beperkter)... Z1 komt toch weer wat meer op menu graven (tijdens het bouwen van geluiden dan, als het staat heb je weer genoeg knoppen....)

Lang verhaal maar waar het op neer komt;

wat jullie denken dat ik hiervoor nog zo moeten kunnen vangen, in principe is hij gewoon helemaal oké dus als het naar mijn mening te weinig oplevert wil ik hem toch zelf houden.
 
ff zonder jehele verhaal gelezen te hebben ...tip 4 iedereen de z1 voor deze prijs is een welkome gast ;)

moet et mn hand op mn knip houwe de z1 is een egt gemis hier [d50 met prgrm werkt toch ..anders mas masterkeys

denk dat 300 een koopje is
 
dalijk krijg ik alweer spijt... moet geld voor een machinedrum bij elkaar flatsen. Mijn 606 gaat er ook bij weg, ik gebruik hem wel veel, maar ik vindt hem wel enigszins vervangbaar.
 
nee de print is echt alleen voor de hoofdtelefoon, dat weet ik zeker. Die heb ik nooit (proberen) te maken omdat ik die toch niet zou gebruiken. Pitchwheel vond ik wel jammer, die heb ik altijd maar naar de xy pad/modwheel of assignable knobs doorverwezen. Het geheugen is eigenlijk het enige grote nadeel... Met het kaartje gaat allemaal prima, maar als je hem opstart moet je toch weer eerst even op load drukken op bijv. je midisettings terug te krijgen. Eigen geluiden staan gewoon op de kaart, dat gaat wel gewoon net zo snel als 'normaal'.
 
Back
Top