Roland Fantom G: soms ruis bij afspelen eigen samples

jick

Stamgast
Lid sinds
24 augustus 2010
Berichten
250
Locatie
Zeeland
Ha allemaal,

ik heb een vreemd probleem. Bij mijn band maak ik live vaak gebruik van verschillende samples die ik vantevoren in cubase oid maak. Ik sla ze op als wave file, genormalised op -0,1.

Ik laad alles probleemloos in de Fantom en maak een sample set die ik vanaf de touchpads kan triggeren. Allemaal no problemo. Maar, nu komt het gekke: sommige van de samples krijgen bij het afspelen behoorlijk wat ruis mee. Een beetje hetzelfde effect als wanneer je de sample playback op +12 dB zou zetten, maar ze staan allemaal op 0. Nog vreemder is dat sommige samples prima afspelen, zonder ruis, maar andere (die ik op dezelfde manier genormalised heb en allemaal dezelfde instellingen in de fantom hebben) dus mét ruis. Ik kan er geen logische verklaring voor vinden.

Het gebeurt trouwens ook binnen één sample set, dus het kan geen effect oid zijn volgens mij. Soms is de eerste sample prima, de tweede heeft ruis en de derde is weer ok bijvoorbeeld. Ik denk dat de kans klein is, maar: herkent iemand dit probleem en weet iemand toevallig een oplossing? Ik heb al heel wat afgezocht op internet, maar kan niemand met dit probleem vinden, laat staan een oplossing. Thanx voor het meedenken :P
 
Back
Top