The great daylight meteor of 1972, (progressive house)

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.261
Locatie
outerspace
Deze track is de extended versie "ode aan de technograndpa's" op verzoek/advies heb ik een break ingevoegd en het nummer iets uitgebouwd.

ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://soundcloud.com/flyweight/the-great-daylight-meteor-of
 
Wow, bedankt zeg:okdan:

madonna's "Ray of Light", heb hem ff gezocht en inderdaad lijkt er veel op,

Gitaartje, synth en de zanglijn..

alleen is madonna's "Ray of Light" natuurlijk wel een heeeeeeel dikke productie.

Dat maakt het :okdan:compliment alleen maar groter..

Er zit in "Ray of Light" trouwens een heel lekker orgeltje. misschien een idee.
 
Thnx!

Hier Ray of light, maar damn dat maakten ze al in 1998. Gelukkig wel een samenwerking van 3 top producers. Blijkt het weer een rework/cover van een ouder nummer uit de 70's te zijn. Dat maakt de cirkel weer rond.

The second single, "Ray of Light", based on the track "Sepheryn", written by Clive Maldoon & Dave Curtiss ([ame="http://en.wikipedia.org/wiki/Curtiss_Maldoon"]Curtiss Maldoon) in the 70s, was 20 years later reworked by Maldoon's cousin Christine Ann Leach and William Orbit and featured a combination of high-energy techno sounds and electric guitar riffs.


 
Thnx. :D

wat maakt soundcloud eigenlijk het geluid slecht. je hoort echt een soort sputteren in het laag af en toe.
 
de vergelijking met big mouth hoor ik niet echt...

misschien het overmatig gebruik van delay??
 
Ah ok, maar das geen gitaar maar een mond harmonica,

In dat nummer zit ook een simpel synthlijntje dat de heletijd door gaat en weer meeklinkt met de harmonica.

Dat lijkt inderdaad wel op wat ik heb gedaan.
 
Ik denk dat het (jaren 90-)Underworld-achtige ook wel komt door van die loopende vocalen die af en toe voorbijkomen, en gewoon de opbouw van 't arrangement. Dat vind ik ook gelijk het leukste aan deze track.
Qua mix klinkt het ok, maar ik mis nog wel iets in de sound... er is iets met de drum-mix waardoor dat niet helemaal lekker uitkomt heb ik het idee, het is allemaal een beetje mono of zo (terwijl de rest van de geluiden best wel stereo zijn)... probeer de percussie eens wat meer te spreiden in je stereo field en misschien met wat reverb te werken hier en daar.

De Ray Of Light vergelijking hoor ik niet echt eerlijk gezegd (behalve dan die 16e noten baslijn), maar wel leuk om dat origineel eens te horen. :)
 
Ha King of snake, thnx voor de feedback.

Kwa droogheid heb je wel een punt. in de gehele productie zit 0 reverb alleen wat delay.

Veel dingen zijn ook mono en heb vrij weinig aan panning ed gedaan.

Door je feedback geef je een belangrijk punt aan waar ik nog ff wat aan kan doen.

Thnx.


Ray of light refereerd trouwens naar de remix van madonna. denk dat je daar de overeenkomsten wel kan horen. (techno beat, gitaar, zang en phycedelishe synthlijntje) Naturlijk is dat wel een heel dikke productie.


http://www.dailymotion.com/video/xn19j_madonna-ray-of-light_music
 
ja ik had het ook wel over de Madonna versie, maar vond daar de gelijkenis toch niet zo buiten het feit dat het een techno beat, zang en gitaar heeft. Het heeft toch een totaal andere sfeer, maar goed dat doet er verder niet toe. Wat me trouwens wel opviel was dat in die track de drums ook vrij mono zijn eigenlijk :) (voor zover ik in de youtubefilmpjes kan horen).
 
Back
Top