Voor de liefhebber. LOL

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo!!!!!

Voor de liefhebber hierbij een echt ouderwets live gespeelde track. Dat wil zeggen dat dit met orgel en synt is gespeeld. Zonder verder enige hulpmiddelen. gewoon gaan met die banaan dus. zie de derde pic

Je moet er van houden. Meestal is het spelen leuker dan het resultaat. Maar wilde jullie deze niet onthouden. Het is nogal easy listening. prachtige muziek:)

Mocht iemand het "mooi" vinden.....? Er is MEEEEEEERRRRRR. hehehe

Bijvoorbeeld mijn Ierse op doedelzak georienteerde track. Kan op verzoek gepost worden.

ps: commentaar mag gegeven worden, ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Groeten :walker:
 
Leuke muziek, lekkere geluiden, kortom... Hulde!:halleluja Begin doet me beetje denken aan Kitaro . And I like Kitaro!
ga zo door!!!!!! dus IMO echt goed, weer eens wat anders.
 
gaaf dit! knap dat het NET niet te cheesy klinkt.
zou mij niet lukken met zo'n instrument denk ik
ik kan mij herinneren als klein jochie enorme lol te hebben gehad met zo'n soort orgel dat bij een tante van ons stond.

kom maar op met de rest van dat spul !!!!:koffie:
 
Ik heb genoeg van dit spul. Het eén slechter dan het andere. hehehe. Heb ook tracks die wel zijn voorbereid. Zal terloops andere tracks posten.

Tja, je moet echt van die klank houden anders is het geen feest om naar dit soort muziek te luisteren (mijn zus . red)

Vind het best lachen dat er dus ook andere zijn die hier naar luisteren. De meeste nummers van synthesizer greatest speel ik wel na. (de melodie dan, zal eens een medley maken, hahahahaha).


groetjes
 
Origineel geplaatst door bounce
gaaf dit! knap dat het NET niet te cheesy klinkt.
zou mij niet lukken met zo'n instrument denk ik
ik kan mij herinneren als klein jochie enorme lol te hebben gehad met zo'n soort orgel dat bij een tante van ons stond.

kom maar op met de rest van dat spul !!!!:koffie:

Wat betreft het cheesy gedeelte, ik moet erg snel oppassen dat het te cheesy gaat klinken. Sommige geluiden, vooral uit het orgel zijn erg goedkoop:)
 
Dit klinkt echt lekker!

Dit klinkt echt lekker!

Jee man ... dit klinkt echt lekker!! Dit is de eerste muziek op dit forum dat ik ben tegenkomen met een stukje melodie. En die geluiden bevallen mij ten zeerste. Ze geven echt zo'n sfeer in je liedje die mij het gevoel van iets geeft ... van iets van vroeger .... iets speciaals .. vakantie .. in de auto ... vliegen door de lucht .. weet ik veel .. het doet iets met m'n gevoel. En die geluiden zijn helemaal niet slecht. Ze doen mij heeel erg denken aan die synthesizer-componisten van vroeger, die allemaal van die easy-listening maakten. En daar was ik ook al helemaal fan van, dat klinkt gewoon zo heerlijk.

Heb je die melodie zelf gemaakt? Klinkt ook erg lekker. Ik zou graag nog eens iets meer van je horen. Zei je nou dat je nog betere nummers had? Let us experience!

Veel groeten,

**Enjoy your emotion** =)


GoBat
 
Re: Dit klinkt echt lekker!

Re: Dit klinkt echt lekker!

Origineel geplaatst door gobat
Jee man ... dit klinkt echt lekker!! Dit is de eerste muziek op dit forum dat ik ben tegenkomen met een stukje melodie. En die geluiden bevallen mij ten zeerste. Ze geven echt zo'n sfeer in je liedje die mij het gevoel van iets geeft ... van iets van vroeger .... iets speciaals .. vakantie .. in de auto ... vliegen door de lucht .. weet ik veel .. het doet iets met m'n gevoel. En die geluiden zijn helemaal niet slecht. Ze doen mij heeel erg denken aan die synthesizer-componisten van vroeger, die allemaal van die easy-listening maakten. En daar was ik ook al helemaal fan van, dat klinkt gewoon zo heerlijk.

Heb je die melodie zelf gemaakt? Klinkt ook erg lekker. Ik zou graag nog eens iets meer van je horen. Zei je nou dat je nog betere nummers had? Let us experience!

Veel groeten,

**Enjoy your emotion** =)


GoBat


Bedankt voor je leuke reactie.

Ik ben zelf helemaal idolaat van de jaren 70 en 80 synt sound.
De melodie is puur een improvisatie van dat moment.
Bij mijn geboorte heb ik dat mee gekregen en improviseer alles op mijn gevoel. (ik kan nog maar nauwelijks noten lezen, en doe alles op gehoor) Ik houdt van feel good muziek en dan krijg je dit.
Of ik betere nummer heb, tja, anders. Ook veel op piano gebaseerd. Maar van dit soort muziek kan ik eenvoudig veel maken omdat ik dat juist heel vaak doe. orgel aan, synth aan, spelen maar. Zit soms 3 uur ahctereen te spelen op deze manier. Ik neem lang niet alles op. Want zodra ik opneem dan let ik daar op en speel ik neit vrij helaas. Dat heeft effect op speelfouten en melodie.

Omdat de presets van mijn orgel + synth's niet eeuwig een nieuw geluid kunnen toveren, baseer ik veel nummers toch vaak op eenzelfde geluid en of ritme. Maar dan steeds anders.

wegens de leuke reacties, zal ik meer dingen laten horen. Daarbij zullen voor jullie gevoel sclechte tussne zitten en goede. Want qua afmixing, je begrijpt het, .......ik speel alles live. En ik heb amar twee handen en twee voeten. En als je wat ingewikkelder speelt, en dat is vooral met improvistaie zo, ga je wel eens fout met je voeten of met je hand en geluid. :)

Wat ik ook veel doe, is een bekend melodietje nemen en dan maar gaan. Zo kan je fur-elise wel op 100 verschillende manieren spelen.

tot laters
 
Back
Top