Midi schakelen aan DMX-paneel

Lightoholic

Nieuwkomer
Lid sinds
21 januari 2011
Berichten
4
Hallo allemaal,

ik bedien mijn lichten met een DMX-paneel van Lightmaxx. (met midi aansluiting)
Ik zelf ben de drummer van een band, en het is de bedoeling dat ik voorlopig de lichten bedien.

Ik probeerde het tot nu toe met de shows programeren en dan snel tussendoor op een andere chase drukken, maar dit werkt niet echt.

Daarom wil ik graag een soort van midi-triggerpad waar ik op kan slaan om te wisselen tussen programma's. Ongeveer 3 of 4 pads waar ik op kan slaan.

Suggesties?

Groetjes
 
als je er op moet rammen:

(roland) octapad
(alesis) performance pad
(alternatemode) drumKAT

als het met de handjes (vingers) kan dan kan in principe elke midi controller.
 
Moet er op slaan =)
Van de octapad wist ik het al, maar ik heb helaas geen groot bedrag te besteden.
Datzelfde geld voor de drumKAT.

Maar die Alesis ziet er wel gaaf uit!
Ik ga eens even informeren bij de winkel of deze ook echt werkt met mijn DMX-paneel
(aangezien dat ook geen superduur ding was)

Dank je Systemz!
 
een vriend van mij had een SPD van Roland te leen, dat ding zag er niet meer uit maar deed uitstekend. Toen hij die moest teruggeven heeft hij als vervanging die Alesis gehaald, waarvan na een maand al 2 pads niet meer goed triggerde. Goedkoop is vaak duurkoop. en als drummer zijnde hoef ik je vast niet te vertellen dat bezuinigen op drum-hardware niet het slimste is.
 
Zeker weten, je moet niet voor het goedkoopste gaan. Heb ik de jaren als drummer genoeg ervaring mee gehad.
Ik heb de roland ook langs zien komen, maar wist niet of hij ook voor dit soort doeleinden gebruikt kan worden. Als dat zo is neem ik die ook in overweging.
Ik krijg bij die winkel wel 2 jaar garantie, waarvan 3 maanden geld terug. Dus als hij zo snel kapot gaat zou ik hem in principe kunnen terugbrengen.

Ik wilde eigenlijk max 300 euro eraan uitgeven.
althans, bij zoiets als de alesis.
Ik moet zeggen dat die octapad ontzettend gaaf is.

Ik denk er nog eens over na.
 
Kijk eens uit naar een 2de hands octapad dan.
er staat er een op 2dehands.nl sinds 20-11-2010.
anders mischien ebay.

suc6
 
Weten jullie of die Alesis 2 dingen tegelijk kan?
Het is een drumcomputer, dus daar wil ik dan wat geluiden op zetten. Maar ik weet niet of ik hem dan tegelijk kan gebruiken als trigger voor mijn DMX paneel?
 
Back
Top