TR 606

303zalig303

gebruikte oscillator
Lid sinds
19 Maart 2007
Berichten
1.831
Hallo hier ben ik weer.
Toen ik een paar weken geleden men 606 van de vorig eeigenaar toegestuurd kreeg bleek deze niet te werken (zie andere thread). De man was zo vriendelijk om het ding te herstellen voor mij, bleek er een probleem te zijn met de memory chips van de sequencer. Deze werden vervangen en de 606 werkte terug tip top, tot gisteren.
Lekker aan het jammen in het holst van de nacht. Op de stroom zonder batterijen in de 606 (misschien wel belangrijk detail). Alles loopt vlot en ik eindig mijn jam sessie zonder problemen, ik zet de 606 af, zet de verdeelstekker af (erg?) en ga slapen. De volgende morgen zet ik de 606 op en krijg ik weeral een sequencer die volledig flipt : steps in duwen werkt niet etc etc. Dus zet ik hem af, maar ik steek er nu wel terug de batterijen in. Een paar uur later zet i khem weer aan en blijken de patterns die ik die nacht had gemaakt er terug in te zitten. Ik natuurlijk blij tot ik het volgende bemerk.

-het programen van de basdrum gaat normaal, alle stapjes reageren normaal en spelen het geluid af op dezelfde plek. Dit geldt ook voor de snaredrum en de lowtom.

-als ik de hightom beginnen de problemen, als ik geen enkel stapje na 8 invoer wordt de lengte van de sequence (16) ingekort tot 8

-dan de cymbaal heeft ook kuren, als ik de laatste stapjes weg neem 15 en 16 wordt de sequence weeral ingekort tot 12 en gaat alles dubbel zo snel...

-openhighhat, als ik de laatste stapjes weg neem wordt de seuqnce tot 14 ingekort

-closed hight hat, bij het weg halen van de laatste stap wordt de sequence ingekort tot 15. maar dan komt er nog het weirde bij : als ik nu op stap 16 duw is de sequence weer 16 lang.......


pfp pffpfpfpfppfpfpffffff
aan wat ligt dit allemaal !?!?
weeral nieuwe chips kopen. maar hoe zorg ik ervoor dat dit niet nog eens een derde keer gebeurd ???


gr
r
 
ok ik bestel gewoon nieuwe, hopelijk de laatste keer.. kan iemand mij nu nog is zeggen wat de juiste adapter uitstoot naar een 606 ?
 
Je moet een Boss PSA-230P kopen, is gewoon bij thomann te bestellen. Dat is ook de adapter die door Roland zelf word aangeraden volgens mij. Mijn 606 & 101 werken er allebei keurig netjes op.
 
ik gebruik altijd universeletransfos, nooit een probleem meegehad, ook niet met andere 606s, en bij deze doet ie dan wel moeilijk. achja, een boss adapter kopen kan geen kwaad.
 
Universele adapters werken prima... maar op je vraag terugkomend...... misschien kan je de TR even resetten, toch een paar dikke batterijen plaatsen zodat het geheugen intact blijft en even de handleiding nakijken als je er niet uit komt..... :)
Adapter (misschien wel bekend) om de juiste minus/plus te selecteren op de 9v (meestal het stekkertje andersom inpluggen)
 
Bij de 606 heb ik sowieso de plus en min verschillende keren, eventjes, verkeerd om gehad. Ook weleens 15V DC een hele tijd erop gehad zonder te merken (fijn als je niet genoeg adapters hebt en telkens zit te switchen). Toevallig ook nog een keer (op de 606) mijn Boss DR110 adapter gebruikt (9V AC). De 606 werkt nog precies zoals hij altijd deed, heeft er nooit iets onder geleden dus ik vind het toch merkwaardig.

Zo, die 606 krijg ik ook nooit meer verkocht...
 
Back
Top