Sustain pedaal Roland RD-200

LameBrane

Ingeburgerd
Lid sinds
6 augustus 2005
Berichten
66
Locatie
Den Haag
Ik heb een zeer oude digitale piano (RD-200) gekregen. Nu bedacht ik me dat dat als tweede apparaatje in de repetitieruimte wel leuk is om te laten staan op locatie. Detail is echter dat de sustainpedaal blijft hangen. Als ik wat heen en weer beweeg met de kabel, dan doet ie 't soms wel en soms niet, maar halverwege je liedje gaat ie weer de mist in... je begrijpt: Onbruikbaar tenzij ik die sustainpedaal kan fixen...

Nu vroeg ik me af: Is het bij de wat oudere bakken nog zo dat als ik 'm openschroef dat 't dan een simpel maak/breek contactje is dat ik gewoon kan solderen/vervangen, of is er elektronika verantwoordelijk voor de sustainfunctie met een tjippie d'rtussen o.i.d. en is de kans zeer klein dat als ik 'm openhaal dat ik 'm gefixt krijg?

Voordat ik 'm open ga schroeven dacht ik, laat mij hierover eens een post plaatsen wellicht dat er iemand is die hier enorm veel ervaring mee heeft? Als 't niet te duur is (wat is te duur dan? ..daarover moet ik nog even nadenken, paar tientjes) wil ik ook gerust eens een keertje er naar laten kijken, maar ik zou ook niet weten waar ik met zo'n oldtimer terecht zou kunnen... tnx in advance!
 
Back
Top