Vraagje aan Ion bezitters / kenners

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.012
Locatie
-
Heb net een Alesis Ion gekocht... wilde em toch eens proberen.. klinkt niet verkeerd voor een VA.

Ben al lekker op weg met de werking maar een ding snap ik niet of werkt gewoon niet goed. Ik draai een geluid in elkaar waarbij ik de toetsen aanhoud zoals in het voorbeeld te horen is. Van de filterenv heb ik de sustain op 100% EN sustain time op hold.. toch zakt ie naar verloop van tijd in... Hoe kan dat???
 

Attachments

  • Ion sustain.mp3
    415,5 KB · Bekeken: 23
Kijk eens even in de modulatie matrix, misschien stuurt een andere envelope of lfo 1 van de 2 filters aan. Ik gooi altijd de hele zooi eruit en begin met een blanco patch. Word het ook een stuk duidelijker van.

Veel plezier ermee, is toch een van mijn leukste synthjes
 
Kijk eens even in de modulatie matrix, misschien stuurt een andere envelope of lfo 1 van de 2 filters aan. Ik gooi altijd de hele zooi eruit en begin met een blanco patch. Word het ook een stuk duidelijker van.

Veel plezier ermee, is toch een van mijn leukste synthjes

't Is me nog niet helemaal duidelijk hoe ik die boel daar allemaal delete.. heb maar ff andere patch gezocht met kale modulatiematrix.. en eh.. hij is nu goed... sustain oneindig... bedankt. :okdan:
 
je matrix maak je schoon door alle sources en destinations op blanco te zetten.
 
je matrix maak je schoon door alle sources en destinations op blanco te zetten.

thanks... was gisteren nog ff doorgegaan en snap de matrix wat beter. Ooit een Fusion gehad, werkte ook ongeveer zo.

De Ion is niet de meest intuïtieve bak die ik ken... maar gelukkig.. It's all in the manual.:)
 
Back
Top