Problemen opstarten Sound Track Pro (Logic Studio)

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Beste SFers

Onlangs heb ik de overstap gemaakt naar een Mac en Logic Studio. Ik draai dit op een nieuwe iMac. Alles werkt perfect, alleen werkt Sound Track Pro niet. Deze wil niet opstarten. Nu heb ik al geprobeerd Sound Track Pro opnieuw te installeren, echter kan ik in het installatieprogramma niet selecteren dat ik Sound Track Pro wil bijwerken (blijft licht grijs en kan ik dus niet selecteren). Logic kan ik bijvoorbeeld wel gewoon bijwerken.

Overigens duurde de installatie verschrikkelijk lang (niet echt een fijne kennismaking wat dat aangaat). Dit schijnt overigens te komen door de DVD speler in de iMac en de daarbij ingebakken code dat je niet snel van een DVD speler kunt rippen om zo het verspreiden van illegale software tegen te gaan....althans dat wordt op verschillende sites verkondigd.

Aangezien ik dus geen Apple expert ben, weet iemand hoe dit op te lossen zodat ik Sound Track Pro wel gewoon kan gebruiken (of is meer info gewenst)? Overigens heb ik Sound Track ook al eens naar de prullenbak gesleept en toen geprobeerd alles opnieuw te installeren (prullenbak niet leeggemaakt), overigens maakte dit geen verschil. Ik kon Sound Track nog niet selecteren.

Alvast bedankt voor de mogelijke hulp!

VasC
 
Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden. Best raar omdat de computer helemaal "schoon" was toen ik Logic installeerde, maar onderstaande procedure werkte...lijkt bijna wel op Windows trekjes ;)

"Remove receipts and reinstall Soundtrack Pro 3 and Compressor
Another approach you might consider is reinstalling Soundtrack Pro and Compressor. To do this effectively, you need to remove the applications and their receipts, then install Soundtrack Pro and use Software Update to install additional updates. Compressor gets installed automatically when you install Soundtrack Pro. You don't have to remove everything that was installed with Soundtrack Pro, so follow the steps below to completely reinstall a fresh copy of Soundtrack Pro. Note: Make sure that you have your installation discs handy before starting this.

In Mac OS X v10.5 Leopard

In Mac OS X v10.6 Snow Leopard

Open the Terminal application and enter the following commands (case sensitive) and an administrator password when prompted:

sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.Compressor
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.Qmaster
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.VideoOutSupport
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.PSTSharedA
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.AppleHDVCodec
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.AppleIntermediateCodec
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.DSPPublishing
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.SoundtrackPro
sudo pkgutil --forget com.apple.pkg.Uncompressed422

Then, reinstall Soundtrack Pro and Compressor using the following steps:

Open the Applications folder. Drag the Soundtrack Pro and Compressor applications to the Trash.
Insert your Logic Studio or Final Cut Studio installation disc and install Soundtrack Pro.
When finished installing, choose Software Update from the Apple () menu to to update your software to the latest version.
Open Soundtrack Pro to verify that the issue has been resolved.
"
 
Back
Top