Gezocht : Midi controller met transpose functie

Status
Please reply by conversation.

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Ik ben op zoek naar een Midi controller met een transpose functie, 61 toetsen met USB verbinding.
Echter geen octaaf tranpose maar eentje waar je per noot kunt transposen.
Dus dat ik van een C een D, E, F, G etc kan maken.
Het liefst ergens rond de 100-125 euro, maar mocht het iets meer kosten dan
valt daar eventueel over te praten.
 
Ermm...ik bedoel idd van een C naar een Cis..een D naar een Dis...een E naar een Eis en een F naar een Fis..Etc..
 
Als je via de computer werkt, dan zijn er gratis tooltjes die Midi kunnen veranderen.
Het mooist werk een NordModular G2, daar kan je per toets regelen :D
(Ooit eens een toetsenist gepest door het keyboard aan te passen, zodat er maar 1 toon uit kwam, behalve het middelste octaaf: kon hij alleen maar dat gebruiken :D)

Wout
 
Als je via de computer werkt, dan zijn er gratis tooltjes die Midi kunnen veranderen.

Hey,

Dat is inderdaad waar, echter vind ik het handiger als die functie op de midi controller
zelf zit.
Het is voor mij meer de workflow .. ik heb hier bijvoorbeeld een oude Yamaha Psr staan die een transpose functie heeft en het inspireert me op vele manieren ( echter doen de Midi poorten hiervan het niet, anders had ik hem als controller kunnen gebruiken ).
Eventjes snel op wat knopjes drukken en hoppaa, je hebt gelijk een compleet andere nummer/sfeer met 1 simpele druk op de knop :D :D
 
Als ik me niet vergis kan een Axiom controller dit ook, maar ik heb het idee dat het wel goedkoper moet kunnen.
Opzich zou een klein transpose hardware kastje ook wel prima zijn..zolang ik tijdens het spelen lekker makkelijk van toonhoogtes kan switchen..
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top