Atomolabs Mochika & Krakken

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.629
Weinig aandacht voor dit apparaatje op het forum, vandaar dit nieuwsberichtje.

Mochika2.1 Analog synthesizer + 8 step sequencer.

VCO square and saw wave
LFO square and triangle wave
Noise sourse
Low Pass Filter
8 Step analog sequencer
Synchronizable by MIDI

US$ 219.00

mochika2.1%20front%20small.jpg


Krakken Analog synthesizer keyboard .

25-key tactile button keyboard
Octave Shift up/down buttons
2 VCO square and saw wave
LFO square and triangle wave
Noise sourse
Glide effect
Low Pass and High pass Filter with decay control
Attack release envelope generator
Built in MIDI to CV converter
CV and Gate outputs

US$ 449.00


img12101828.jpg


Meer info : http://www.atomosynth.com/products.html
http://atomolabs.blogspot.com/2010/01/new-atomosynths-medussa.html
 
naja.. op een of andere manier is mijn post niet goedgekeurd als nieuwsbericht, maar 2 bovenstaande synths zijn leverbaar per 22 november 2010.

Inmiddels is deze post al weer afgezakt omdat hij pas 4 dagen na inzenden is gevalideerd, dus kick ik het topic maar even. :D

lunes 22 de noviembre de 2010

Hello world... Finally the krakken keyboard is for sale directly from our web site:
www.atomosynth.com

also on eBay.
Soon!! demo videos...
 
heb zewels gezien op y tube ,..vondtze wel leuk as gimmick/ cadeaux egt een ..synth, ..:?
zou liever dan bv de mfos soundlab maken

die octo resister ..?
oft ligt aan slechte youtubjes ...
heeft iemand soon ding?
 
volgens mij kan je voor dat geld beter wat anders kopen.
vooral het keyboardje met die mini switchjes eronder, dat is na 2 rondjes spelen kapot.
die switchjes zijn in no time aan gort.

:koffie:
 
volgens mij kan je voor dat geld beter wat anders kopen.
vooral het keyboardje met die mini switchjes eronder, dat is na 2 rondjes spelen kapot.
die switchjes zijn in no time aan gort.

:koffie:

specs zijn leuk ,..denk idd quality ..minder

Krakken Analog synthesizer keyboard .

25-key tactile button keyboard
Octave Shift up/down buttons
2 VCO square and saw wave
LFO square and triangle wave
Noise sourse
Glide effect
Low Pass and High pass Filter with decay control
Attack release envelope generator
Built in MIDI to CV converter
CV and Gate outputs
 
t'iz wel de hele tijd hetzelfde neuzel lijntje in die video, het sound pallet is ook niet extreem divers...
volgens mij kan je voor dat geld beter wat anders kopen.
gezien het soort parameters (welke leuk zijn doch niet spectaculair) is dit niet geheel een slecht advies idd...
 
Heb de keyboard versie (Krakken). rechtsreeks laten opsturen vanuit Peru, geen probleem op dat vlak, 10 euro douanekosten (Belgiƫ). Leuk ding voor "on stage" , maar bouwkwaliteit laat inderdaad te wensen over. Self made spul en de printplaat vertoont duidelijk gecorrigeerde printbanen. Probleem dat ik na een paar maanden al heb is dat de octave selector van 1 voice al dood is. het ligt niet aan de selector want deze heb ik reeds uitgemeten. Op support moet je echter niet rekenen, die kerel reageert niet. Had hem gevraagd naar het schema zodat ik tenminste weet waar te troubleshooten, of mij gewoon een spare synth chip op te sturen (vermoed dat het probleem daar ligt), maar volledige radiostilte. De synth is volledig self servicable, MAAR als je geen schema hebt, geen beginnen aan :-(

Dus opletten geblazen ! Ik probeer nog wat te pushen want ik zie het niet zitten deze terug te sturen naar Peru :-O

Wat de klank betreft, zeker niet geschikt voor bassen. Ik gebruik(te) hem wel voor leads of sequense sounds. Voor dat doeleinde best wel bruikbaar, en het blijft visueel een leuk ding natuurlijk. Maar prijs/bouw kwaliteit echt wel over priced, dus toch meer te beschouwen als een gimmick, helaas....
 
Back
Top