(Beginner) Monitoren met wat voor versterker en/of geluidskaart?

xpressurself

Stamgast
Lid sinds
6 Maart 2009
Berichten
128
Hello,

Ik ben op zoek naar monitoren, redelijk goedkoop maar toch kwaliteit (blijf een hollander).
En ik ben deze tegengekomen:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/behringer-truth-b2030a-actieve-studio-monitor-set/product-details.html

Ik ga ze (alleen) gebruiken voor het produceren met ableton en reason op mijn laptop thuis en nu is mijn vraag wat voor versterker ik er het beste bij kan nemen en of mijn geluidskaart het dan wel aan kan. Heb namelijk geen externe geluidskaart maar gewoon een die standaard in je laptop zit dus met een simpele 3,5 mm uitgang.

Het is dus puur voor de huis tuin en keukenstudio

Dus: Wat voor versterker is slim om erbij te nemen.
Moet ik per sé een externe geluidskaart nemen of moet het ook lukken zonder.
 
het is een actieve monitor, dus heb je geen versterker nodig. Deze monitor past niet op je 3,5 mm uitgang, dus heb jke minstens een mengpaneeltje o.i.d. nodig. Als je dan toch geld uit moet geven, kan je in plaats daarvan beter een simpele usb geluidskaart kopen, dan presteert je systeem waarschijnlijk nog beter ook.

Groetjes
 
je krijgt natuurlijk waar je voor belaalt :)

Ik ken dit merk verder niet, dus kan weinig zeggen over de kwaliteit. Het is wel handig als je iets hebt waarmee je het volume van je monitors kan regelen, en misschien ook je koptelefoon in kan prikken, zoals
http://www.thomann.de/nl/lexicon_alpha_studio.htm

(van deze weet ik ook niet hoe goed die is, trouwens)
 
400 euro is op dit moment wel een beetje het maximale wat ik er aan uit wil geven.

Hoezo zou ik voor die philips met ext geluidsk moeten gaan en niet voor de behringer met een usb interface? Wat is er beter aan?

Thanx voor de tip.
 
Thanx. Maar ik ga toch liever voor nieuwe spullen, zeker als het om dit soort apparatuur gaat. Mocht het dan ooit stuk gaan dan weet ik dat het aan mezelf ligt en niet dat het misschien slijtage van de vorige eigenaar is.
 
Hmm misschien heb je gelijk, maar aan de andere kant deze; http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/m-audio-fast-track-pro-usb-audio-interface/product-details.html

Is 155,- euro, en dan is die nieuw. En als ik dan toch geld aan het uitgeven ben vind ik het niet heel erg om een paar tientjes extra te betalen.



Ff recap: als ik die interface koop met deze monitors:
Behringer_TRUTH_B2031A_actieve_studio_monitor_set_5.jpg


En deze kabels:
d97370d7e3cbb8e3280ca65ce79edfc2.jpg


Dan ben ik compleet, toch?
 
Een bekende discussie over nieuw en tweede hands.
Zo is er ook de bekende discussie over Behringer.

Behringer is in in principe een budget merk. Dat wil niet zeggen per definitie slecht, maar wel minder betrouwbaar. Voor zover ik goed ben ingelicht betekent dat je bij Behringer net even wat meer kans loopt op een wat minder aansluiting, een sneller kraakje, net even wat zwakker op bepaalde onderdelen. dat is de prijs die je betaalt voor het goedkorpe zijn van dit product t.o.v. een A-merk. Je doet er wellicht ook wat minder lang mee. Die risico's moet je willen nemen.

Ik zou zelf niet zo snel gaan voor de Behringer. Ik zou eerder kiezen voor die Absolute zero's die al genoemd werden. Ik heb ze zelf ook ooit gehad (tweede hands) en later weer voor nagenoeg dezelfde prijs verkocht. Met een behringer product tweede hands gaat dat denk ik ook niet zo eenvoudig vanwege de genoemde bezwaren.

Paul
 
Hmm, goed punt. Heb gelijk al even op marktplaats gekeken en ze worden aangeboden voor rond de 250,- euries.

Waar the f*ck koop je die dingen nieuw? Nergens iets over te vinden behalve professionele groothandel ofzo.
 
400 euro is op dit moment wel een beetje het maximale wat ik er aan uit wil geven.

Hoezo zou ik voor die philips met ext geluidsk moeten gaan en niet voor de behringer met een usb interface? Wat is er beter aan?

Thanx voor de tip.

Externe geluidskaart is hetzelfde als een audio interface. Midi altijd meegenomen.
En ik denk dat de MFB speakers beter klinken dan de Behringer monitors die je hebt uitgekozen.
 
Back
Top