Ranzige Casio SK-5

Kekke466

Old New Wave
Lid sinds
28 september 2006
Berichten
198
Het is waarschijnlijk al een schandaal om er nog eens een thread over te beginnen, maar ik vroeg me toch iets af over dit extreem LO__fi bakkie.


Ik heb deze reeds een hele tijd staan maar had onlangs een SK-1 geleend van een vriend.

Wat blijkt nu dat deze SK-1 sampler toch wel behoorlijk beter klinkt dan die SK-5? Tenminste toch met behoorlijk wat minder hiss en crackle!!

Kan iemand dat nu beamen of moet ik constateren dat mijn SK-5 gaar is. Er zijn geen sporen van circuit bending of andere toestanden te bespeuren, hij klinkt gewoon ruiserig en overstuurd op bijna elke patch die er standaard in zit.

Is dat nu normaal? Op zich klinkt het niet verkeerd dat het wat cracklig klinkt, maar ik zou dit toch wel eens graag bevestigd willen zien dat er niets mis mee is.

Ik wil wel eens een paar soundclipjes posten.
 
Ik heb nooit problemen gehad met de SK5, was een fijn bakkie. Veel synths e.d. ruizen, kijk maar naar de Roland MT32.
Maar vond inderdaad de SK1 ook leuker dan de SK5, vanwege de ingebouwde 'synthesizer' waarmee je nieuwe geluiden kon maken naast de sampling. Alleen was de SK1 niet te stemmen, daar had de SK5 weer een voordeel in.

Phochos
 
Na wat nakijken op de componenten waardes ben ik stomweg over wat condensators uitgekomen die niet de juiste waardes hadden. Uiteindelijk vervangen en nu is het uiteindelijk toch nog menselijk. Blijkbaar een foutje van Casio. Klinkt terug lekker cheesy nu.
 
Back
Top