Hoe krijg je een (hardstyle) lead zo "breed" en "vol" ?

Een transient designer doet ook wonderen om je lead voller te maken, overigens kan je die op elk kanaal wel kwijt.

waarom? is toch meer om je attack te accenturen. beter voor percussieve sounds lijkt me.
of mis ik iets.
 
Je kan je lead ook verzuipen in de reverb (gebruik een aparte fx-channel waar je met een send van je lead-track naar toe gaat).

Plaats daarna een compressor met sidechain op de fx-channel, die je laat triggeren door de originele sound.

Wanneer de lead speelt, duckt de reverb.
Even prullen met de compressorsettings (juiste release is belangrijk, attack zo kort mogelijk) en klaar.

Snippet?
 
Zelf proberen? :okdan:

Gaat trouwens ook simpel door volume-automatisatie van je reverb-bus.

Een transient designer is geen meerwaarde als je met een synth werkt, daar kan je de envelope bij de bron controleren.
Voor samples / sample based synths met beperkte niet-multistage envelope dan weer wel.
 
ik gebruik altijd enveloppes in plaats van een transiet designer. Transients designers reageren niet snel genoeg bij snelle geluiden. Goed te horen in roffel snares van amnesys bv. Weg is de attack. Alleen bij losse snares hoor je het effect.
 
Zelf proberen? :okdan:

Gaat trouwens ook simpel door volume-automatisatie van je reverb-bus.

Een transient designer is geen meerwaarde als je met een synth werkt, daar kan je de envelope bij de bron controleren.
Voor samples / sample based synths met beperkte niet-multistage envelope dan weer wel.

Oke
 
Ik zou het ook eens proberen met een delay ipv Reverb.. Een delay is meer te controleren, en kan je lead een enorme boost geven ;-)
 
Back
Top