Nord electro 3 vs Nord Stage (ex)

Wiebe

Ingeburgerd
Lid sinds
12 mei 2005
Berichten
25
Hallo,


Zit met het volgende:

Heb momenteel een nord stage classic, maar heb al een aantal keer wat problemen gehad.(is 1 keer uit de handen van geluidsmannen gevallen en heb hierdoor regelmatig wat nieuwe onderdelen moeten bestellen) Hierdoor is mijn speelplezier op dit aparaat toch wel wat weg genomen.. Hij doet het verder prima, maar zit er toch sterk aan te denken deze weer in te ruilen voor bijv een Electro 3 (de synthzone gebruik ik uiteindelijk toch vrij weinig).

Als ik zo de verschillen lees zit er op de electro volgens mij geen tab delay(welke ik wel regelmatig gebruik) en kan ik de zones volgens mij niet combineren.

Heeft iemand hier advies cq tips over?
 
Essentieel verschil: de Stage heeft een gewogen klavier en de Electro niet.
Wat denk je daarvan?
 
Ik las het idd vlak nadat ik dit bericht geplaats had.. Meende dat de electro ook gewogen toetsen had..

Dat vind ik een nadeel gezien ik ook veel piano partijen doe, voor de overige partijen is het weer een voordeel.. maar speel liever hammond op gewogen toetsen dan piano op ongewogen toetsen.. dus in dat opzicht is de electro weer minder aantrekkelijk.. tenzij een een gewogen klavier gebruik als midiklavier..
 
Back
Top