TFPRO (Was JoeMeek) Edward the Compressor

p8big.jpg


TFPRO P8 - Edward the Compressor

Als je nog niet helemaal op de hoogte bent van de JoeMeek vs. TFPRO saga, geeft niet, dat is het minst interessante van het verhaal :D
In principe komt het er op neer dat de distributeur van het 'oude' JoeMeek merk Ted Fletcher uit de zaak heeft gekocht, en dat Ted nu doorgegaan is onder de naam TFPRO. Veel zal er aan de apparaten niet veranderen, behalve dat ze nu rood zijn.

TFPRO had al een leuke verrassing op de plank in de P5, maar nu is er de P8, Edward the Compressor.

De P8 is een volledig analoge compressor die een aantal klassiekers emuleert:
-De JoeMeek SC2
-1176
-LA2A
-Generic VCA (Vermoed dat dit een DBX VCA emulatie is).
-Een knop voor "Transient Release" op de compressor. Klinkt enorm interessant!
-Een knop voor Stereo Breedte, gaaf voor bijvoorbeeld drumtracks.

Aangezien de LA2A een buizen unit is, denk ik dat ie alleen de foto-optische compressie ervan nadoet. Dit zal waarschijnlijk wel goed klinken, maar om authentiek te klinken zal je er even een buizen preamp voor je compressor moeten zetten.

Ben zelf een enorme fan van Ted Fletcher, hij is de meest vriendelijke persoon op aarde (in ieder geval tegen z'n klanten). Met de apparatuur die hij ontwerpt probeert ie altijd iets toe te voegen aan je geluid.
In de SC2 heeft ie natuurlijk al een klassieker op z'n naam, het is echt een compressor die dingen beter doet klinken...
Hoop dat deze even goed en zelfs beter is!
 
Last edited by a moderator:
Hmmm... als je kleurendoof bent dan maakt het niet uit.

Maar een reteinteressant apparaat al ik zeg het zelf.
Hij is toch niet mono he?

Maar die foto van Ted is briljant.
Het lijkt wel een foto van een meeting van de hobbyclub van de elektuur, maar gompie wat heeft die man gave apparaten gemaakt. :)
 
Origineel geplaatst door fuse

Hij is toch niet mono he?

Nee hoor, net als de SC2 is ie full stereo of
single mono.

Mvg.

CoolRunning
 
Erg mooi apparaat ! Die verschillende simulaties zijn erg mooi. Ik hou van de sound van zo'n Urei, maar dit lijkt me veel interessanter. Echt totaal geen idee van wat dat moet gaan kosten ?

En belangrijker, wanneer zou hij/zij moeten uitkomen ?
 
eerst maar eens afwachten hoe ie gaat klinken lijkt me..je kan wel zoveel roepen...
 
Edward the Compressor!! hahahaha! :D :D ik zou m alleen al vanwege de naam kopen!
 
Geef mij maar British Green. AMai men ogen...OEWOWOEWOWOEW 8D
Blauw led'je flateerd wel 8)

Lijkt me geen twijfel dat dit top gear is. Ik werk ook met iets vanuit de joemeek-stal en ben er content van.
 
Wel grappig, heeft die Joemeek niet doorverkocht voor veel geld aan Amerikanen? Nu begint hij gewoon opnieuw, :eureka: , die gast zal er nu zeker goed voorzitten denk $$
 
wat een lillek ding zeg (zijn me oma altijd ipv lelijk)

maar als ie goed klinkt ben ik zeker geintereseerd
moet niet duurder zijn dan bijv de disstressor
 
Back
Top