Yamaha HS50M vs Adam A5

Tonix

Nieuwkomer
Lid sinds
8 november 2004
Berichten
3
Locatie
Enschede
Beste mensen,

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende.

Ik heb een roland rd700sx en ga hobby bobby pianospelen in mijn woonkamer.
Voor deze situatie ben ik op zoek naar 2 kleine maar lekker klinkende monitoren. Na het beluisteren van een aantal monitoren (zowel PA als studio) vond ik de Yamaha hs50m erg goed klinken op de stagepiano. De prijs voor 2 van deze monitoren is 270,-

Nu zie ik bij Musicstore.de de Adam A5's in de aanbieding voor 398,- per set (ipv 720,-).

Mijn vraag is het volgende: Zijn de Adam A5's beter voor mijn situatie dan de HS50M's? en ook de 130,- extra waard?

Hartelijk dank!

Tonix
 
adam a5's zijn zeker hun geld waard, eigenlijk als ik jou was, zou ik een beetje meer besteden, dan heb je de a5x of a7x. die a7x heb ik thuis staan, en ze zijn wonderbaarlijk transparant en direct. Het merk Adam is en blijft een standaard in mijn studio;)
 
ik heb zelf Adam A7s en speel daarover ook voor de lol, sublieme monitors, lekker helder en strak. Dat zal vast voor de A5 ook gelden. Als je niet mixt en voor de lol speelt zou ik vooral kopen wat lekker klinkt, en in dat geval kun je de ADAMs as klinisch ervaren, misschien. In dat geval zou ik de Yammies zeker niet uitvlakken. Als je het mij vraagt, voor het "mooi" zou ik voor Dynaudios gaan, of misschien van die grote Fostexen. Een vriend heeft die en ze klinken me een tikkie wollig, maar lekker wollig. In alle gevallen val je je geen buil, en wen je snel aan de sound van de monitoren, en vind je je eigen equipment automatisch het lekkerst omdat je eraan gewend bent.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top