U2's religieuze boodschap negeren en toch op de juiste manier de muziek waarderen? xD

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik luister niet naar muziek van tegenwoordig, ik heb een paar oude lp's van hun.... niet echt mijn smaak... maar sommige (oude) nummers waren zo slecht nog niet.
 
Is U2 een relie band? hahahaha...wat een onzin.
De U2 van nu is niets meer dan een "goed geproduceerde kloon" van de u2 uit de jaren 80.
Toen waren ze vet, nu zijn ze vervelend.
Ik vind het niet zo'n hele grote onzin, eigenlijk. Ik luister daarnaast te weinig naar de hedendaagse U2 om zomaar te zeggen dat ze vervelend zijn. En jij?
 
Ik vind het niet zo'n hele grote onzin, eigenlijk. Ik luister daarnaast te weinig naar de hedendaagse U2 om zomaar te zeggen dat ze vervelend zijn. En jij?

Ik heb aardig wat cd's van u2 gekocht vanaf "under a blood red sky".
Toch heb ik weinig relie boodschappen kunnen ontdekken in de cd's die ik heb. Dus je mag me overtuigen. Ik ben benieuwd.
Niet dat het me wat uitmaakt of ze religieus zijn, ieders z'n eigen, maar om u2 onder dze noemer te plaatsen vind ik wel aardig gezocht.
The oude u2 is fantastisch, maar de laatste cd's die ik geluisterd heb vind ik nietszeggend en vervelend.
Maar goed....smaken veranderen en verschillen.
 
Van al die oude 60's - 70's en 80's groepen die nu nog steeds optreden vraag ik me steeds hetzelfde af... "Hebben ze blijkbaar geld nodig om hun oude dag te kunnen betalen?":?
Toen tante Tina enkele jaren opnieuw op de planken kwam vroeg ik me ook af of ze haar "home" moest kunnen betalen...:Z Ze zingt tegenwoordig met een beving in haar stem alsof ze op een houten boerenkar met vierkante wielen over een Romeinse kasseiweg zwalpt...
Sting met z'n symfonisch orkest achter zich verkracht z'n eigen nummers :r
Raar... ik ben nochthans een oldskool guy... :stupid
Kga zelfs op 6 november Rock 'n Roll legende Jerry Lee Lewis voor de 3e maal gaan bekijken in Antwerpen en die woont bij z'n dochter by the way... ;) :dubbel:
Fit is hij lang niet meer maar damn! z'n handen over het klavier zijn nog als raketten en zet ie z'n keel open, dan zit er verdorie nog aardig wat kracht in die oude knar (onlangs 75 geworden) en die heeft zich NOOIT een barst aangetrokken van boodschappen in nummers, laat staan van de meningen rondom hem :okdan: .

Religieuze en maatschappelijke boodschappen in songs beginnen mij door de jaren serieus langs m'n strot uit te komen...
Ik luister naar de muziek, opbouw en de (al of niet) harmonie in het nummer but who gives a f**k about the message in it... dat die maar op een ander gaan zagen!

(nu ja, m'n eigen mening nietwaar ;) en onafgezien van dat mag ik tot nog toe alles eten en drinken... :dubbel: )

Greetz, Exo.
 
Ik heb alle platen van U2, zag ze voor het eerst op Pinkpop en daarna in de Lantaarn in Rotterdam in ~1980. Voor mij zijn Boy, The Unforgettable Fire en Zooropa de beste, de laatste 3 zijn niet erg interessant. maar ja, welke band maakt wel 20+ jaar lang de ene na de andere topplaat? Status Quo soms? Relipraat vind ik niet interessant, wel de intensiteit waarmee iets bezongen wordt. Of dat nou over god, duivel, of een zak aardappelen gaat.
 
Relipraat vind ik niet interessant, wel de intensiteit waarmee iets bezongen wordt. Of dat nou over god, duivel, of een zak aardappelen gaat.

Uitspraak van de dag wat mij betreft.. :D

Ik was vroeger ook wel een beetje fan van Mucky Pup om oa die reden.. :W

 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top