Vervelend Dilemma

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Dusss, een vriend van mij wilt een bandje met me beginnen. Hij wilt dat ik mn pro one mee sleep halverwege het land. Sowieso niet verstandig lijkt me.. Maarja ik ben aan het twijfelen of ik hem nu niet gewoon in mn studio laat of dat ik een custom flightcase laat maken. Mn vraag is dan ook of jullie enkele adressen kennen? Ik ben al op enkele uitgekomen maar ik zit op het moment nogal krap bij de kas. Offf iemand heeft toevallig een flightcase die ie kan missen? :peukie: Nog lijkt het me niet verstandig om met zo'n fragiel apparaat te sleuren.. ervaringen?! Je mag me gerust bang maken want ik zit met een dilemma waar ik meer neig naar het gewoon helemaal niet te doen. De toetsen zijn sowieso al fragiel, laat staan de bushings die tot vervanging toe zijn.
 
Ik weet er eentje hier in Zeeland die custom cases bouwd, en volgens mij is de prijs ook wel redelijk. Maar ik denk dat je niet echt zit te wachten op een adresje in Zeeland ?
 
mja mja ik zou een vintage pro one toch niet meeslepen door het hele land tenzij je wel voor die gigs betaald krijgt...
ik zou dan toch een VA alternatief kiezen die wat goedkoper is zoals een MS2000 ofzo
 
Ligt er wel een beetje aan wat voor bandje het is.

Als het een of ander prutbandje is, waar je 2x per jaar in een of ander cafeetje staat te spelen, dan zou ik er nog eens 2x over nadenken, of idd een goedkoper VA alternatief kiezen...

Als het nu de kans van je leven is om live te gaan en jij denkt er veel van te kunnen leren, tja danneh... zou ik er nog eens 2x over nadenken om je Pro One mee te slepen... :p
 
ja alleen de auto : dan ga je wel eens over een hobbel.... voor de rest is het wel mogelijk om je gear heel voorzichtig te behandelen en zonder stoten op een plaats in het land te krijgen.....wel een flightcase hebben die volledig overdreven met zacht piepschuim is ingericht.....

die zou ik in ieder gaval laten customizen.... extra zachte voering van binnen dus....

het is superleuk om voor een publiek te staan : mensen te zien dansen op je muziek : en interactie aan te gaan met mensen die voor je podium staan.... en daarna te praten met je fans en een glas te heffen en na te genieten..............een echte levenservaring is ook onbetaalbaar......

dat maak je dus echt niet mee in je studiootje hey?...en ook de reclame die het opleverd : veel mensen kopen een cdtje van je en willen ook later nog eens op je site terig komen..... dat is dus ook vruchtbaar..... veel mensen doen op die manier ook goede zaken....dat heb je simpelweg niet zo snel in je stoffige studiootje.....

ook onderweg maak je leuk dingen mee en op het podium staan is ook een vuurproef : niet iedereen durft het ook te doen... het kost een bepaalde moed die je moet hebben....je moet over een soort drempel heen....ook fouten die kan je makkelijk wegpeotsen in je studiootje maar life dan mag je geen fouten maken.... anders verlies je je publiek......

je krijgt maar een kans....

...je synth is vervangbaar .... spaar alvast op een speciale rekening ...zodat je over twee jaar ....alvast geld hebt voor de reparatie of een nieuw exemplaar..... zo heb je een buffer ingebouwt...
 
Optreden is gaaf en moet je zeker doen. Vintage gear meeslepen zou ik echter niet zo snel doen. Ik heb bij eigen optredens in het verleden keyboards van statieven zien vallen, glazen bier in apparatuur zien verdwijnen, zand over mengtafels zien gaan (dat vinden de faders echt niet fijn :( ). Dat wil je niet met onvervangbare spullen zien gebeuren. Voor het live geluid is echte vintage analoog niet zo belangrijk als in de studio. Ik zou gewoon een eenvoudige VA meenemen. Klinkt live (bijna) net zo goed en is een stuk betrouwbaarder (Falende apparatuur tijdens een optreden is niet leuk) en het is niet zo een drama als er iets mee gebeurt.

Laat je door mijn waarschuwingen zeker niet weerhouden om uberhaupt op te gaan treden. Optreden is een levenservaring. Vooral de eerste keer is superspannend. Als je een avond goed hebt gespeeld en het publiek enthousiast is.... man dat ik kicken :mega:
 
ha synthdood ik weet niet waar jij allemaal komt : maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er bier of zelfs ( ha ha ) zand in mn gear kwam.....

ja als je midden in een groep pogo punkers optreed en het podium heel laag is.... ja dan loop je een bepaald risico ha ha

het enigste modderige wat ik ooit heb meegemaakt is als publiek zittend in de modder op pinkpop tijdens een regenachtige dag.....

ik zeg : doen
 
Bedankt iedereen, Hij blijft veilig in de kluis denk ik, Die vriend van me is een showbeest..ik zie de pro one al te pletter vallen van 2 meter hoogte. Hij zegt wel dat dat allemaal in orde komt maar ik heb hem voorheen nooit met fragiele dingen vertrouwt en dat zal ook nooit gebeuren denk ik. Hij wilt zijn ms20 al gaan opofferen, ik wens hem al veel succes toe dan :biertje: Maarja misschien een tweedehands mopho aanschaffen ofzo. Komt allemaal goed :okdan: Heb er sowieso veel te hard voor gewerkt ^^
 
och allemaal "gezeur": gewoon een goede flightcase ( de casecompany geleen limburg nederland ) custommade, kost je wel zo'n 200 euro.
optreden en spelen met lui is het leukste wat er is, en als er eens iets kapot gaat ( zou niet weten waarom, als je gewoon een beetje fatsoenlijk op je spullen let ) , dan laat je het maken.
en zo'n vintage pro-one is eigenlijk gemaakt om lekker op een podium aan de knoppen te draaien, geweldige ervaring en je maakt het te blits.
de enige reden om het niet te doen is de angt dat hij wat van z'n waarde zou verliezen...

heb 14 jaar met vintagesynth's op podiums gestaan, 1 reparatie wegens electronisch probleem ( zou anders ook eens gebeurd kunnen zijn ) en 1 keer een synth van de standaard gevallen.
tip koop een goede standaar, en een goede flightcase. handig zijn ook flightcases waarbij je de synth in de bodem kan laten zitten ( beiden kanten vlindersloten dus ) kan je hem zo op de standaard zetten, deksel eraf en spelen. en hij staat stabieler.

uitlenen is een ander verhaal, dat zou ik nooit doen.
 
Ik vind het wat flauw om geen instrumenten naar repetities/optredens mee te nemen gewoon omdat er wat mis zou gaan. Een pro-one is nu ook niet onvervangbaar maar als je vreest dat hij het niet gaat overleven is hem thuislaten idd misschien best.

Maar het idee dat je het verschil live tussen VA en analoog niet zou horen vind ik ook zwans. Het verschil tussen mijn prophet / moog LP en en microkorg door een gitaar versterker op repetitie hoor ik nu wel en het verschil in pure kracht tussen A en VA is wel handig om hoorbaar te blijven bij lawaaierige gitaristen of drummers. Als je het niet ziet zitten om je pro-one mee te slepen zou ik voor mopho of evolver gaan (maar dat is nu ook niet de goedkoopste oplossing).

Joris
 
Hardfloor, Überzone, the Prodigy, Cirrus, Fluke, Depeche Mode, Download, Banco De Gaia, Vince Clarke, New Order, Freddy Fresh, Mouse on Mars, Prince, Soft Cell, Richard Barbieri and Sigue Sigue Sputnik.

lijst van profs die hun pro one meesleepte over hun wereldtournees.....

geloof mij : een pro one kan heus wel tegen een stootje.... en is echt wel repareerbaar....
 
KNAL, weeral twijfel ><
 
mijn reden dat ik niet tour? dat zijn niet de kosten ( ik sjouw voorzichtig met mn spullen en er valt bij mij nix )

nee: mijn reden is podiumvrees

maar juis met life spelen groei je profesioneel gezien heel erg veel en je leert veel : dat is mij dus ( jammergenoeg ) niet gegeven : ik sla echt totaal dicht op een podium en er komt nix meer uit : ergo : mn cariere is minder vruchtbaar vind ik zelf.....
 
mijn reden dat ik niet tour? dat zijn niet de kosten ( ik sjouw voorzichtig met mn spullen en er valt bij mij nix )

ik dacht dat je helemaal geen spullen meer had die het deden...
of is die hollowbody nu eindelijk aan het klem gelegd ?
 
ow ja : um ja ik heb wel heel mn leven gear gehad : rhodes en synton en etc etc.... alleen je laatste drie jaar niet meer ( alles ging tegelijkertijd kapot ha ha raar maar waar )

nu krijg ik weer geld : een erfenis dus koop ik weer een halve studio bij elkaar : maar ik vind het van mezelf wel jammer dat ik niet op een podium durf ... heb het gevoel dat ik wat mis in mn leven

maar ik sla gewoon totaal dicht met publiek : ik kan opeens helemaal nix meer.....podiumvrees in zn ergste vorm dus....heel mn lichaam gaat op slot....
 
De beste plek voor je cases: http://www.hollandpa.nl/

Hebben we alle cases van. De FOH tafel, MON tafel, noem het maar op. En allemaal nog heel na 15 jaar!!! En dat voor iedere week 2 keer in en uit pakken. Als je dan toch je synth me neemt, doe um dan in 'n goei doosje.
 
Hardfloor, Überzone, the Prodigy, Cirrus, Fluke, Depeche Mode, Download, Banco De Gaia, Vince Clarke, New Order, Freddy Fresh, Mouse on Mars, Prince, Soft Cell, Richard Barbieri and Sigue Sigue Sputnik.

lijst van profs die hun pro one meesleepte over hun wereldtournees.....

geloof mij : een pro one kan heus wel tegen een stootje.... en is echt wel repareerbaar....

das dan ook wel een lijstje van mensen die er 4 extra kunnen kopen als reserve kunnen hebben hoor...
als je echt zuinig op je vintagesynths bent en niet ruim in de slappe was zit zou ik heb niet meeslepen...
 
Waarom niet kijken naar een VA met samplemogelijkheid. Kun je evt nog wat sounds uit je pro one "mee nemen"...
 
Ik zou zo'n ouwe bak alleen meenemen als ik het geld had om hem te vervangen/te laten maken mocht er iets misgaan. Is dat niet het geval (zoals bij mij), dan zou ik alleen een VA of sampler meenemen. Als ik het makkelijk kon missen zou ik er niet lang na over hoeven denken!
Een Mopho zou misschien nog een optie zijn voor je, maar anders is een MS2000 ook geen slechte keuze (mits je je ProOne niet mee wil nemen natuurlijk).
 
Back
Top