gezocht extern scsi geheugen

Status
Please reply by conversation.
hij is niet op slot dus dan kan ik ook nog eventjes...
Er is een s3000xl op weg naar hier en ik wil het liefste via mijn PC te werk gaan, via recycle omdat ik dan hele programs kan laden.
Nu heeft een maat van me nog een oude PC met een scsi PCI kaart erin.
Ik zag niel er al wat over zeggen in dit topic maar daar bleef het helaas bij.

Dus is dit gewoon (goed) mogelijk???
 
Met Recycle kan je samples heen en weer sturen. Als Recycle een sample gechopped heeft, maakt hij i.d.d. zelf een program aan en mapped hij alle samples.
Je kan hier echter geen complete "Multi" mee opslaan.
Met MESA kan dit wel echter.... als MESA een sample verstuurd van de PC naar de AKAI vernaggeld hij de sample (het eind van de sample). Dit is een bug die ook gewoon omschreven staat in de documentatie van MESA. Hiermee is MESA voor mij waardeloos geworden. Chickensys Millennium schijnt dit wel goed te doen, maar hier heb ik geen ervaring mee. Probeer dit programma al een tidje op de kop te tikken. Ik weet dat je het op www.Chickensys.com kan bestellen, maar heb geen zin om 40 dollar verzendkosten te gaan betalen voor een programma van 29 dollar.
 
Known Bugs/ Problems
--------------------
There is a problem with MESA de-installation - please delete the whole AKAI directory before re-installing the software.

When a CD-ROM drive is connected in the SCSI chain, any attempt to access it, either from the sampler or PC, may fail. In such a case, try disabling the detection of auto disc insertion for this drive in the Device Manager (located in System folder in Control Panel) in the PC and restart the PC.

After the MESA II installation, the PC may ask for the driver softrware for the samplers connected. However, the operation of MESA II does not require any driver for them.

We have had reports of the Wave Editor "Playback select" menu crashing on some systems - we think this may be a DirectSound installation problem but have yet to confirm it - please let us know if you have similar problems.

The DRUM INPUTS and MULTI FILE cannot be saved on to the PC.

Renaming the DRUM INPUTS cannot be supported.

When playing a stereo sample in the Wave Editor, it is not possible to play them individually.

With the CD3000XL, the sampler message in Save "CD-ROM sample parameter only? NO/YES" is not recognized. In this case, operate it from its front panel.

When a sample is transferred from the PC, the setting of loop time becomes "HOLD" and pitch offset becomes "+00.00" regardless of their original setting.

Door de laatste regel/bug is het dus echt zinloos om samples/programs/multi's etc op te slaan op de PC, omdat na het opnieuw inladen vanuit de PC in de AKAI je eerst weer divere instellingen moet gaan rechtzetten van je samples.
ERG JAMMER =(
 
mesa had ik al gedownload van de akai site maar dat schiet dus niet heel erg op begrijp ik.
Ik gebruik het voornamelijk voor drums dus ik denk dat ik dan maar gewoon via de inputs van de akai en wat floppys (ja ja ik heb nog een aantal nieuwe doosjes liggen) ga werken. Jammer dat het via recycle niet lukt, maar die kan ik iig nog uitermate goed gebruiken voor het hakken van samples. Misschien in de toekomst eens kijken naar dat chickenshitmillennium, eerst maar eens die sampler onder de knie krijgen...

Bedankt voor de uitleg, scheelt me weer een PC-uit-elkaar-ruk momentje!
 
Recycle op zich werkt prima hoor ! (De oude versie dan, want de nieuwe versie ondersteund geen hardware samplers)
Je kunt er alleen geen multi o.i.d. mee opslaan.
Puur wav files mee naar je sampler sturen, wav files knippen en de losse stukjes etc in een program versturen, samples vanuit je sampler naar je PC halen etc., het werkt allemaal prima.
 
Wat moet ik met een USB ZIP-drive, als ik al een ZIP+ (parallel/scsi) en een interne SCSI ZIP heb? ;)
 
Al sla je me dood axi,

ik heb trouwens een vraag die misschien door iemand gemakkelijk, eenvoudig en snel te beantwoorden is.

Ik heb net een scsi PCI kaart opgehaald bij een vriend van me, deze:

http://www.adaptec.com/en-US/support/scsi/2900/AVA-2904/

Een scsi-2 kaart dus blijkbaar en daarmee wil ik de HDD van mijn PC dus verbinden met de s3000xl.
Nu vond ik deze kabel op het net:

http://tweakers.net/pricewatch/97080/scsi-kabel-extern-no-name-(db25-male-hd50-male-(dsub)-20m).html

waarmee ik dat wil gaan verwezenlijken...

Mijn brandende vraag dus, gaat dit hiermee lukken en zal Windows 7 een probleem kunnen zijn (zit er dik in natuurlijk)?
 
hmm... ik geloof dat ik het antwoordt zelf al wel kan invullen;

"windows vista en windows 7 ondersteunen dit beide niet..."

Klopt dat?
 
Misschien handig om dit ff in een apart draadje aan de orde te stellen, want je bent niet op zoek naar 'extern geheugen' ;)
En je plaatje van de kabel komt hier niet door...

Maar er zijn wel Win7 drivers voor de 2904 hoor.
Ik weet alleen niet zeker wat je bedoelt met 'de hdd van m'n PC'.
Voordat ik allerlei aannames en speculaties de wereld in help, kun je het misschien beter zelf even proberen wat beter te omschrijven.
 
Ja, klopt inderdaad, beter een nieuw draadje maar het antwoord is nabij vermoedt ik.

de kabel die ik bedoelde was in ieder geval een:
DB25 Male - HD50 Male (DSUB) 2.0m (verder staat er geen info bij behalve dat hij 20 euro kost)

Maar wat ik dus wil is mijn aanstaande s3000xl met mijn PC verbinden en dan vanaf mijn hdd (harddisk drive) te kunnen werken (hoewel dat uiteraard logisch is als je vanaf de pc werkt).

Het tussenstation zal dan Recycle zijn als dat mogelijk is in ieder geval (ik heb versie 2.1 geloof ik maar in mijn handleiding stond in ieder geval dat je er een sampler aan kon hangen (met de s3000 als voorbeeld). In recycle heb ik overigens geen sampler menuutje maar ik dacht dat het ontbreken van een scsi met sampler hier de reden van was.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top