MKS70, PG800 raakt steeds connectie kwijt

154

Lid van de week
Lid sinds
30 januari 2007
Berichten
5.275
Locatie
Amsterdam
Mijn MKS70 heeft een beetje een raar probleem, de PG800 raakt telkens na een tijdje de connectie kwijt. Als ik de MKS dan een tijdje uitzet doet hij het daarna weer, maar het is echt mega-irritant. Het lijkt niet de kabel te zijn, het enige dat werkt is de MKS een tijdje uitzetten of ik nou aan de kabel jengel of niet. En hij moet dan echt even uit geweest zijn, direct aanzetten geeft geen connectie.

Heel soms lijkt het alsof hij een midi-overload krijgt voor hij wegvalt(noten blijven heel even hangen en dan moet de PG echt losgekoppeld om de MKS het weer te laten doen). Maar soms valt de connectie ook gewoon spontaan weg als ik de MKS een tijd aan laat staan en gewoon in de keuken een kopje thee aan het zetten ben of zoiets.

Iemand enig idee? Firmware is 89/6/7 v1.08 Galley iig.
 
Wellicht toch geen overbodig plan het met een andere kabel te proberen, iemand 1 over of een adresje voor een nieuwe PG800-kabel? Of anders iemand in Amsterdam die er 1 heeft en dat ik hem even leen om uit te proberen of dat het verhelpt?
 
Is dit zomaar ineens? Of heb je de boel onlangs opnieuw heraangesloten? Misschien handig om aan te geven hoe een en ander is aangesloten. Ik had vorig jaar met mijn JX8P met programmer het probleem dat bij realtime edits er af en toe een noot bleef hangen. Bleek dat ik bij een heraansluiting den kabel in den verkeerde poort had geprikt. Als het in den beginne wel werkt, lijkt het mij niet aan den kabel te liggen.

Aldus Evert
 
Het is vanaf het begin, heb hem nog niet zolang. Verkeerde poort lijkt me geen optie daar er maar 1 poort is(op de voorkant...) en de kabel geen midikabel is...
 
Mijn stokpaardje: heb je geen last van een MIDI loop. Treedt het probleem ook op als je de MKS70 MIDI out loskoppelt?
 
Laatst gewijzigd:
Dat is een goeie, zo voelt het inderdaad wel een beetje. Had jij dat probleem?
 
Ja, ook zonder PG800. Selecteren van presets ging raar (verspringen) patch editten ook. Ik dacht eerst dat de hele drukknoppen sectie naar god was tot ik me herinnerde dat ik ook zoiets had met de JX3P (alleen 3 voices).
 
Vooralsnog ben je held van de dag, het is een goed verhaal en alles werkt tot nu toe. Heb overigens alles in het rack met midi in- en uit gepatched om ook te kunnen editen via software, wellicht heb ik meer loops. Mn K5000r was gisteren ook al redelijk boos op me na wat gevogel met een editor. Nog net geen middelvinger op de display...
 
Volgens mij is het toch de kabel, waar haal ik zoiets? Zelf maken gaat me niet lukken, dat is zo goed als zeker...
 
Er zal toch wel iemand rond A'dam je willen helpen met het maken van een kabel.
Je moet goed kunnen solderen dat wel,,,zo'n plug smelt zo in elkaar, daar hoef je niet veel voor te knoeien.

In jou geval lijkt de kabel niet de oorzaak, uit je verhaal haal ik een temperatuur gebonden oorzaak.
Er wordt ergens een component te warm en gaat buiten de toleranties zonder helemaal door te branden, als ie afgekoeld is doet ie het weer even.

Bij mij mag je langs komen voor een kabel te solderen :koffie: het is maar 20h op de fiets tot bij mij thuis =( 8o)

Voor de geinterteseerde, ik gebruik een pg800 kabel van 6m lang en dat werkt prima.



pg800diy.gif
 
Back
Top