[Analogue Solutions] Tereshkova - matrix controller

Analogue Solution heeft een nieuwe matrix controller in ontwikkeling!
tereshkova-logo.jpg


Lekker een 22 bij 22 matrix, waar je 22 inputs naar 22 outputs kunt routen doormiddel van pinnentjes. Dus niet zoals bij de Synase met MIDI, maar ala EMS met pinnentjes in een matrix. Het is volledig gebuffered en het schakel circuit is helemaal analoog! Jiehoe! Voeding van het ding is +-12 volt.

tereshkova.jpg


Verschillende pinnentjes voor verschillende weerstanden. Lekker.. Ben benieuwd wat het gaat kosten.​
info: http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/tereshkova.htm
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Volgens mij iets van op de messe gezien, ff de foto's nakijken......
En niet hier gepost................ Schaam je!
 
dit is toch gewoon een ordinaire patcher zo byzonder is dat toch( alleen dat i met pinnetjes werkt. of ben ik nou heel pessimistisch bezig(schrijf je dat zo?)
 
Ultiem

Ultiem

Het mag dan een 'gewone' patcher zijn.. maar stel je voor man.. dit is echt het ultieme signaal-knooppunt voor je modular (of studio.. want ook zonder modular heb je veel aan een bak als deze). Een matrix is echt een geniaal ding.. je kunt op een heel eenvoudige manier de meest complexe modulaties en routings opzetten.

Ik hoop alleen dat het geen 1-op-1 matrix is.. (zoals bij de ARP 2500 het geval is) maar dat je één bron naar meerdere 'targets' kunt sturen.. en andersom :)
 
Die op de messe stond was denk ik die met digitale controle, deze is blijkbaar alweer een andere mod matrix
 
Het ziet er uit als een gewone matrix. Rechts zitten de ingangspluggen voor de verbindingen naar de verschillende modules ( wat die ook kunnen zijn) en links het steekveld waar je al die modules met elkaar kunt verbinden. Pessimistisch gezien zit er geen buffers in, wanneer het slechts gaat om een doorverbinding. Optimistisch gezien hoeven er geen buffers in want je weet niet voor welke rechtszittende plug (waar een module aan vast zit) je moet bufferen. Een audiouitgang verbinden aan een audioingang kan zonder buffer. Een triggeruitgang aan een triggeringang ook en wanneer je meer dan een triggeringang wil sturen kan de impedantie te hoog worden om nog een triggersignaal over te houden. Hier moet je bufferen, maar hoe hoog? Ik bedoel: als het triggersignaal in de buurt van de tien volt komt, dan moet die buffer dat aan kunnen en ook doorgeven. Dat vergt een flinke buffer (geen voeding van -+ 12 volt, veel hoger). Triggersignalen komen snel binnen (blokgolf, pulsgolf, of geinverteerde zaagtand), dat moet de buffer kunnen overleven. Verder moet de buffer zelf volkomen stil zijn.
Wacht nog maar even af voor je een gat in de lucht springt.

pcoene
 
Dus je kunt hem ook als patchbay gebruiken eigenlijk?

Misschien offtopic maar zijn er uberhaupt ook patchbays die met geheugens werken? Boeiend hoe duur.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dus je kunt hem ook als patchbay gebruiken eigenlijk?

Misschien offtopic maar zijn er uberhaupt ook patchbays die met geheugens werken? Boeiend hoe duur.

ja die zijn er. geen idee van merken ofzo maar ik heb ze wel eens op eBay gezien, patchbays met patch geheugens. en ook die via midi te schakelen zijn. ook wel weer een handige toevoeging.
 
ik begrijp uit de handleiding dat dit wat rack-inbouw betreft alleen in een doepfer a100-stijl inbouwkast past, en alleen op een doepfer a100-stijl voeding werkt... voor mensen die niet al een doepfer systeem hebben staan zal dit wel een aardige afknapper zijn...
aan de andere kant lijkt dit me sowieso geen practische patchbay voor je studio omdat de ingangen ook aan de voorkant zitten... ik zie het meer gewoon als een uitbreiding voor doepfer systemen.
dus...
 
Back
Top