Tips intro voor een Rock Coverband

MvD

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2005
Berichten
613
Locatie
's Heerenberg
Ik probeer inspiratie op te doen voor een vet intro voor onze Rock Coverband Footloose.

Ik wil een toepasselijk intro, we beginnen met ZZ Top Gimme all your lovin' (we spelen ook the beatles en rolling stones e.d.).

Ik heb gezocht op internet maar kan hier bijzonder weinig over vinden voor tips, ideeen enzo.

Als ik zoek op Intro Rock Coverband kom ik elke keer op dat stomme spel Rock Band :S

Hebben jullie links waar ik bv. inspiratie op kan doen? Wil het als een knallend intro neerzetten zodat we meteen van start kunnen.
 
Nu we kunnen denken van dit nummer wat we willen, maar als vette synth intro voor een rock band kan dit tellen:

evenals:

Misschien iets gelijkaardigs met de akkoorden van Gimme al your lovin
Of wat videos van Rush bekijken ...
 
intro's worden al heel snel cheesy. Op het schoolplein was het nog wel leuk om te beginnen met de A-team, maar kan een intro bij een serieuze band eigenlijk wel?
<serieuze vraag>
 
Het orginele nummer van Rush ken ik niet :p,,, maar dat is wel geinig.

Maar ik heb 't eigenlijk meer over zelf een eigen intro creeeren ipv een nummer van een band te spelen.

Ik bedoel als voorbeeld Lady Gaga. Zij heeft een onwijs tof intro met een onwijs vette opbouw! :

http://www.youtube.com/martijnvandongen#p/u/13/fV3VMPhOsJA

Iiiih Blasphemy!!
Meneer kent Tom Sawyer van Rush niet! :erm:
 
Peter Gunn Theme....en dan de versie van ELP
 
Maar ik heb 't eigenlijk meer over zelf een eigen intro creeeren ipv een nummer van een band te spelen.

- Die waren als tips bedoelt (inspiratiebron) - dat vroeg je toch? Voor rock intro & erin knallen zou ik toch met iets atmosferisch met brass er boven beginnen.

Ik bedoel als voorbeeld Lady Gaga. Zij heeft een onwijs tof intro met een onwijs vette opbouw! :
http://www.youtube.com/martijnvandon...13/fV3VMPhOsJA

- Ik dacht dat het een rockband was :D Ik zie ook niet goed in hoe je van zoiets naar gimme all you loving zou gaan ... Hmm, tenzij je stukjes zou samplen van gimme all you loving én het ritme langzaam inbrengen (electronisch) en dan de band laat beginnen met de electronica op de achtergrond of zo ... Met wat knutselen in een daw lijkt dat me mogelijk.
 
Laatst gewijzigd:
Tja, wat kan je allemaal doen... de "knight rider" theme, of zelf een stuk muziek in elkaar zetten dat aansluit op je openings nummer: een langzame opbouw, wat random electronische bliepjes, strings, paar drum rolls, wat eenzame noten op de gitaar, etc etc etc gebruik je fantasie zou ik zeggen! Succes!
 
Een band die met een intro begint heeft voor mij een beetje hoog: "hooge-eerd publiek" gehalte. Oubollig dus. Gewoon het eerste nummer spelen en helemaal geen intro. Ik zou daar geen denktijd meer aan besteden.

Paul
 
Een band die met een intro begint heeft voor mij een beetje hoog: "hooge-eerd publiek" gehalte. Oubollig dus. Gewoon het eerste nummer spelen en helemaal geen intro. Ik zou daar geen denktijd meer aan besteden.

Paul

Dat ligt toch helemaal aan wat voor soort gig of show het is? Er is een groot verschil tussen een lokaal festivalletje of een eigen show ergens. Een clubshow of een bruiloft etc...een intro KAN, mits een goede sound, overtuigend spel en directe link naar het eerste nummer of blok nummers, erg veel toevoegen aan een show. Alleen oppassen en heeeeeeeeul goed nadenken moet je wel
 
Nog eentje om het af te leren:

niet de beste overgang ter wereld... (volgens mij was de rest van de band niet klaar na de eerste keer).
 
Laatst gewijzigd:
oorverscheurende gitaarfeedback voor een minuut of 5,.. 1 lange noot!,..dat pakt!
En daarna roep je plotseling keihard,..
Willen jullie biehiehieeeeeerrrrrrr????
Dat gaat zeker los! :biertje:
 
ja, maar dan ken je net zo goed beginnen met een mooie paaldanseres die ondertussen het wilhelmus op een trompet speeld.
da´s altijd prijs..

:mega:

Ja,.. of beter,.. allebei tegelijk!

Een paaldanseres die dik feedbacked met een trompet in der kont waarop ze t wilhelmus blaast en dan roept ze keihard,..

Willen jullie biehiehieeeeerrrr????

Vet man!!! :okdan:
 
Als je inspiratie zoekt: deze vind ik heel geestig.


Geluid is niet zo heel goed, maar ze stellen zichzelf voor in de tekst
 
Deze versie is beter te horen, vanaf ongeveer 4.23 begint de intro, nu vanaf backstage gezien.
 
Back
Top