Schakeling voor link encoders via midi naar vst's

patrickpincher

sound hunter
Lid sinds
18 januari 2007
Berichten
961
Locatie
in de diepmenselijke chaos
Ben al een tijdje aan het rondneuzen hoe ik hetvolgende moet aanpakken :

Ik stuur momenteel met een bcr-2000 regelaars aan van bepaalde vst's via midi. Bij het afspelen van een track met die bewuste vst's kan ik dus realtime de klanken aanpassen via de encoderknoppen van de bcr.
Ik werk zo liever dan constant met die muis in popupschermen te gaan rondschuiven en knoeien.

De link tussen de vst-parameters en de bcr doe ik standaard vanuit cubase via Generic-remote met parametrering op receive + transmit. M.a.w. als ik op de bcr encoders draai gaan de vst-potmeters op mijn computerscherm evenredig mee (logisch), maar andersom ook, namenlijk als ik vanop mijn scherm een knop van een vst met de muis wijzig gaat op de bcr-2000 de ledkring-waarde evenredig mee.

Zover zo goed !

Nu zoek ik voor een experimentje echter een schakeling die hetzelfde doet als de bcr, maar deze dus gewoon vervangt.
Het zou dus een schakeling moeten zijn waar enerzijds midi in/out op zit, en anderzijds kontakten waarop je standaard encoders kan op aansluiten voor aansturing.

De reden waarom, ...is omdat ik in dat geval een apparte behuizing kan maken met een eigen layout voor de externe midi-besturing van één bepaalde vst. (op de bcr zijn dat gewoon 3 lijnen draaiknoppen, waarbij je je meermaals vergist)

Vroeg of laat kom ik wel in mijn zoektocht op iets uit,.. maar alle hulp van collega-techneuten is welkom.

Hieronder een fragment van de realtime werking van een bcr2000.
 
Back
Top