Nord Rack 1 Expansion ?

Brainstorm

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juni 2009
Berichten
68
Locatie
Zwolle
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Nord Rack 1. Ik ben er superhappy mee maar helaas is het beestje niet expanded. Zit je lekker met de unison aan en verschillende layers te klooien en je hebt al snel een monofone synth :(

Ik ben al flink op zoek geweest naar die expansie-chips, en uberhaupt info over de nord lead/rack 1, maar deze is erg schaars op het internet. Heeft iemand hier een idee of die chips nog te krijgen zijn ? en zo ja hoe je zo'n unit zelf een beetje veilig in je synth prutst ? (ben niet zo'n held in elektronica ;) )

Alle hulp is welkom :)

Grtz, Rob
 
Da's, geen kwestie van 'even wat chippies er bij inprutsen'. Een expansie is een printje wat er bij in moet worden geschroefd.

Je kan bij Clavia nog informeren of er nog een doosje staat in Zweden HQ, maar ik ben er bang voor. Je had beter meteen een expanded of NR2 kunnen kopen.
 
NR2 komt qua sound imo niet in de buurt van de 1. Op Ebay komen ze heel af en toe nog langs, maar ze gaan voor de hoofdprijs. Laatst ging er nog eentje voor 210 Euro geloof ik. Goed zoeken, geduld hebben en diep in de buidel tasten gaat iets opleveren. Succes!
 
Da's, geen kwestie van 'even wat chippies er bij inprutsen'. Een expansie is een printje wat er bij in moet worden geschroefd.

Je kan bij Clavia nog informeren of er nog een doosje staat in Zweden HQ, maar ik ben er bang voor. Je had beter meteen een expanded of NR2 kunnen kopen.

Haha, ik met m'n chippies :P Thnx. Zal eens contact met clavia opnemen maar ik vrees dan ook het ergste. Ebay hou ik ook al in de gaten maar daar heb ik ook nog niets gespot.
 
Dat is bijna wat ik voor mn Nord rack betaal heb..

Net een mailtje aan Clavia gedaan, je weet maar nooit :)

Oh, 210 euro voor de expansion! Ja dat is wel een duur grapje.

Laat me even weten wat het antwoord is, wil je? Ik ben mogelijk ook geinteresseerd.

Thanks.
 
Reactie van Clavia:


''Hi Rob,

Deze reactie komt vanuit M-Works, de distributeur van Nord in de Benelux.

Helaas is de Voice Expansion Board niet meer via de reguliere weg te verkrijgen. Ik adviseer u eens te kijken op het synthforum.''


Goeie tip ;)
 
Ziet er mooi uit en redelijk geprijsd.
Alleen dat plastic kleedje er onder :D

Let wel, het is het enige model dat een werkende 'Leftmost Slot Midi channel priority' heeft.
Je zult het maar nodig hebben ;)

Wout
 
Back
Top