• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Accoustische panelen zelfbouw musicbooth 12m2 aangeboden en partij Isofix

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

AudioStuntman

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juni 2006
Berichten
10
Locatie
Amsterdam
Ik heb een geluidsgeisoleerd geheel zwevend studiohok gebouwd dat ik helaas door omstnadigheden weg moet doen. Het was nog niet helemaal af, maar iemand met een zelfde plan (studio bouwen) neemt zichzelf veel werk uithanden door dit van mij over te nemen.

Het is in principe een modulair systeem bestaande uit panelen (de meeste 2,20 bij 1,5 meter). Een van de panelen bevat een perfect afsluitende custom gemaakte deur (zo'n kartonnen gammadeurtje houdt niet genoeg geluid tegen namelijk).

Het komt dus neer op een partij stevige panelen die je aan elkaar kunt schroeven tot een studiohok in de vorm die jij wilt. Elk paneel bestaat uit een stevig (geschroeft en gelijmd)frame van vurenhouten 2en3 balken, met daarop plaatmateriaal, bekleed met het hoogwaarde en kostbare Isofix isolatiemateriaal.

Het is mogelijk de hele partij panelen van me over te nemen, maar eventueel ook een gedeelte, of eventueel alleen de +- 50 m2 Isofix.

Isofix kost nieuw in de winkel 14a15 euro per m2, en is nauwelijks tweedehands te krijgen. Dus mocht je iets willen isoleren en je kan het 2e hands vinden voor een goeie prijs: altijd doen.

De reden dat ik het wegdoe is omdat ik uit de ruimte moest waar ik het hok gebouwd heb. Ik heb duizenden euro's en veel tijd geinvesteerd in het bouwen van dit hok. Ik zou het zonde vinden als ik het naar het grofvuil moet brengen. Ik zie graag dat het hok, of het isofix materiaal goed terecht komt bij iemand die er wat goeds mee doet..

prijs? hmm... ja is toch een kwestie van in overleg. Beetje afhankelijk van hoe en wat. Voor het isofix zit ik te denken aan 7 euro per m2. Voor 50 m2 komt dat dus neer op 350 euro. Voor het hele hok inclusief supper vette zwarte custom deur (die zit gewoon in zo'n paneel van 2.20 bij 1.50, plug en play) denk ik aan 800 euro. Het is natuurlijk veel meer waard, maar ik ben ook nogal afhankelijk van wat de gek er voor geeft en ik moet er vanaf.

Heb je interesse of nog vragen ... laat me weten... mijn uitganspunt is: we komen er wel uit.

Groet,

Karst
 
ps. ik ben muziektechnologoo heb veel research gedaan naar studiobouw en accoustiek voordat ik dit ding ging bouwen en kan je desgewenst adviseren met de bouw van je studio/opname booth en verschillende vormen van geluidsisolatie, absorbtie, reflexie, basstraps etc.
 
Tof dat ik gelijk zo veel reacties krijg. Ik antwoord hier ff collectief.

Ik krijg een vraag of het hok te zien is. Dat is helaas lastig want hok staat dus nu afgebroken in losse panelen in een shurgard (soort citybox).

Dan de vraag om foto's. Eerst voor mensen die niet weten wat isofix is: http://www.brico.be/wabs/nl/catalog...stische-isolatie-4-stukken-afm-l-1m-x-050m.do
Perfect voor zowel isolatie en absorbtie. Het grote voordeel boven steenwol is :

a - het irriteert niet aan huid en longen
b - een laag vandezelfde dikte isofix isoleer veel beter dan een laag steenwol. Dus isofix is vooral handig als je een isolatielaag wilt die dik is en toch goed isoleert.
c - door zijn wat vastere structuur is isofix bijvoorbeeld perfect voor onder een drumpodium, of onder een zgn 'zwevende' vloer (om contactgeluid via de grond te doven)
d - ik heb hier wel eens wat negatieve verhalen over isofix gelezen op synthforum, maar je moet he tgewoon goed gebruiken. Als je het verkeerd aanbrengt dan werkt het niet (contactgeluid uitschakelen). Ook is he tgee nwonder middel. Als je met isofix ook de allerllaagste frequenties wil doven zal je meerdere lagen over elkaar moeten doen. Dat geldt met alle soorten isolatiemateriaal, echter isofix dempt per 'dikte van de isolatielaag' het best. Beter dan gewoon schuimrubber, beter dan steenwol. Bij mijn hok had ik in de 'spouw', dus buiten het hok, buiten de laag isofix, ook nog een laag van oude matrassen. Dus dan werd het geluid door vier lagen tegengehouden: hout van het paneel (binnenmuur), isofix, matras, buitenmuur. En dat werkte als een tiet. Keihard drummen was buiten nog slechts op fluisterniveau te horen.

Dan foto's van het hok.
Ik heb even zitten zoeken en heb tot nu toe alleen nog wat kiekjes gevonden van toen nog niet voltooid was. Dit is het hok:
2007-11-18StudioIMAGE_00062.jpg


En dan kreeg ik nog een vraag over het plafond. Dat bestaat inderdaad uit een raamwerk van gelijksoortige panelen, alleen dan wat kleiner, bevestigd aan de de zijwanden en stevige dwarse draagbalken waar je op de bovestaande foto er een bloot ziet liggen aan de voorkant.

Hier nog twee foto's van binnenuit van het plafond
2007-11-18StudioIMAGE_00067.jpg
en
2007-11-18StudioIMAGE_00068.jpg


Voor de duidelijkheid: je ziet dus dat aan het de binnekant van het hok hout zit, en het isofix zit aan de buitenkant. Dit heb ik zo gedaan omdat ik wel geluid wilde isoleren, maar aan binnenkant van het hok juist wat accoustiek (reflectie) behouden. Je kunt natuurlijk alle panelen binnestebuiten plaatsen, dan heb je de laag isofix (35 mm) aan de binnenkant zitten.

Dan nog een foto van de custom deur (in nog onaffe staat, is inmiddels af):
2007-11-29studiodeur.jpg
. Die deur is dus een kant en klaar paneel en is (op de foto nog niet, maar later wel) aan de buitenkant ook weer bekleed met een laag isofix.
 
PS. Je kunt isofix prima gebruiken voor absorbers, basstraps, hemholz resonators. Het aantal lagen isofix dat je op elkaar stackt (de diepte van je basstrap of absorber) bepaalt de laagte van de frequenties die je kan doven.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top