Mbox troubles

DruNNo

Nieuwkomer
Lid sinds
13 juli 2010
Berichten
4
Ik heb vandaag mijn Yamaha HS50M's opgehaald en thuis aangesloten op mijn (van school geleende) Mbox1.

Ik draai Windows XP SP3 en heb de digidesign ASIO en Wave driver geinstalleerd.
Bij de instellingen voor audio en geluiden en audio apparaten staat 'geen audio apparaat' maar ik kan wel als standaard audio apparaat de mbox kiezen.

Ableton geeft mij de error 'Failed to open the audio device 'ASIO Digidesign Driver'. Dus daar krijg ik sowieso geen output uit.
Nu heb ik dus geen I/O interface of windows volume mixer en hoor ik alleen geluid als ik via Winamp muziek afspeel.

Heb ik 'gewoon' Pro Tools nodig of kan ik dit op een andere manier oplossen?
 
Digi-hardware is in principe bedoeld om te werken met Pro Tools. Ik merkte dat mijn Mbox(2) op mijn Mac als volledig functionerende geluidskaart kon dienen, in Windows (waar ik nu in werk) lukt dat niet zonder meer.
Soms schijnt de tool 'Digi MME Helper' uitkomst te bieden (particuliere tool, maar verwijst Digi zelf ook naar), maar dit biedt geen garanties.

Ben benieuwd naar je vorderingen, want ik wil ook mijn Ableton lite graag met de Mbox laten communiceren...
 
Thanks Gijs, ik ga er mee aan de slag.

zou gewoon een andere audio interface lenen...

De Pro Tools HD4 Accel mocht ik helaas niet meenemen :P
Die Mbox is puur om mee te beginnen maar het zou relaxt zijn als het dan wel allemaal werkt.
 
Back
Top