Nieuwe plannen etc

Hega

Stamgast
Lid sinds
9 september 2008
Berichten
300
Locatie
Groningen
De laatste maanden ben ik niet meer zo actief bezig geweest met het maken van muziek, maar dit wil ik straks zeker wel weer gaan veranderen.
Vanaf medio september (want deze zomer wil ik uiteraard zoveel mogelijk buiten zijn :P ) wil ik weer meer met FL-studio en/of Ableton aan de gang gaan en zou daarbij ondermeer EZdrummer, REFX Nexus-2 en de hierbij behorende (expansie) Vocoder willen gaan gebruiken.
Afgezien hiervan ben ik ook nog bezig met zang (heb zelfs les en oefen ook veel via Youtube-filmpjes), drummen (heb hier ook les in), percussie (ga eind augustus weer een cursus volgen) en nog een beetje gitaar etc.
Wat betreft percussie zou ik in september/oktober erg graag de Korg WD-X Wavedrum willen gaan aanschaffen.
Deze heb ik onlangs uitgeprobeerd en ik kreeg een overweldigende indruk :) .
Verder wil ik waarschijnlijk mijn Technics WSA-1 gaan verkopen en inplaats hiervan wellicht een Roland VP-7 (met nog een midi-controller) of een Akai Miniak gaan aanschaffen (mits de financiën dit toelaten natuurlijk).

Wie heeft trouwens ervaring met bovengenoemde(n) en dan vooral met de Korg WD-X Wavedrum, Roland VP-7, Akai Miniak en/of wellicht REFX Nexus-2 (vocoder)?
 
Laatst gewijzigd:
Als (voorlopige) opsomming heb ik in ieder geval;


Sequencer;
- FL-Studio-9
- Of héél misschien Ableton (maar dan moet ik hier wel echt meer inzicht in gaan krijgen)


Plugins;

Synths;
- REFX Nexus-2 + vocoder (expansie)
- Dimension pro
- Absynth 5
- Camel Audio Alchemy
- Atmosphere
etc


Drums;
- Stylus RMX
- EZdrummer
- Guru
etc


Qua style, richting etc heb ik eigenlijk nog geen idee, maar wellicht wat electro, experimental etc (kan nog vele kanten op).

Verder verneem ik het nog graag (in deze topic) als iemand hier wellicht nog ervaringen etc wil gaan delen over eerdergenoemde instrumenten, progs, plugins, vsti's etc.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top