T-Racks plug-in

IK Multimedia komt nu met de plugin-versie van hun standalone T-Racks 24 mastering-applicatie op de markt. Deze plugins ondersteunen VST, DirectX, RTAS en HTDM.

De plugins bestaan uit de volgende elementen:

Een 6-bands parametrische EQ

RTAS_fig_01.jpg


Een buizen-stijl stereo compressor

Een multiband limiter

en een Soft-clipping stage

In vergelijking met de standalone T-Racks24 zijn er ook nog een aantal uitbreidingen en aanpassingen geimplementeerd. Het geheel kost 439 euro

Meer info:
http://www.t-racks.com/prod_TR_Plug.html

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
Dit is beter!

Ik vind T-Racks in de standalone versie ook al super!! Gebruik het beesie bijna voor al mijn nummers tegenwoordig.
Maar het vervelende is altijd wel dat je eerst je track (voorlopig of definitief) af moet hebben voor je kunt ervaren hoe het klinkt als je hem door de T-Racks haalt. (..voor de genen die het niet kennen; T-Racks kan namelijk soms een onverwachte explosieve kracht aan je nummer geven)

Dat probleem is nu verholpen, met deze plug-in!

Ben benieuwd naar de uitbreidingen t.o.v. de bestaande versie.
 
Op zich zijn die losse componenten wel interessant. Maar als geheel pakket vind ik T-racks nog te beperkt. Je mist een flink aantal belangrijke mogelijkheden.

En net zoals met Izotope moet je heel erg oppassen dat je het niet gaat overdrijven waar je mee bezig bent.
 
overenhancement hahaha
 
Hier zat ik dus ook al een tijd op te wachten... met een snelle computer kan je dit nu dus live gebruiken...
Handig... moet je niet elke keer je track naar wav bouncen om ff te horen hoe ie 'af' gaat klinken.

Nu nog een rebirth vsti en we zijn bijna klaar :biertje:
 
Origineel geplaatst door Waveglider
Hier zat ik dus ook al een tijd op te wachten... met een snelle computer kan je dit nu dus live gebruiken...
Handig... moet je niet elke keer je track naar wav bouncen om ff te horen hoe ie 'af' gaat klinken.
Hmm.... lijkt me niet erg handig om dit live te gebruiken. Het geluid voor live is anders dan een eindmix voor op LP/CD maar goed lijkt me dat je live iets wilt met knoppen zodat je het metteen snel/makkelijk aan kan passen. En daar komt bij dat het zware plugins kunnen zijn. En live hoor je echt niet het verschil of een EQ een virtuele buizen versie of een digitale versie is.
Volgens mij moet je dan zo weinig mogelijk poespas erbij halen en alleen de plugins die je ook live gebruikt om te 'klooien' en de rest gewoon als audiotrack afspelen.

Nu nog een rebirth vsti en we zijn bijna klaar :biertje:

Sterker nog, die is al klaar. (waar staat dat krat, ik pak zelf wel ;) )
Stichwort: Rewire. :D
 
Ik gebruik T-racks ook altijd als laatste element om m'n mixen wat op te fleuren. Vind het toch wel één van de betere producten om wat aan mastering te doen. Als je het dan live over je master van Cubase of Logic zwiert kan het toch altijd wat steviger overkomen op de "dansvloer". (tenzij ze inderdaad teveel cpu power slikken)

Wat is dat met die Rebirth vsti :confused:
 
ksnap ook niet wat je bedoeld met die rebirth vsti ?

Stichwort: Rewire. <--- je gaat toch weer niet over dat klote rewire gedoe beginnen zeker ??? een vsti is toch veel handiger ! en dan kan je die ook gebruiken in non-rewire programmas.


En ik bedoelde met 'live' in feite 'on the fly',terwijl is aan je track nog bezig bent...sommige stukken klinken beter gemasterd,sommige stukken komen slechter uit... nu kan je dat direct horen dus,zonder elke keer naar WAV te bouncen.
 
Tsja rewire is ook niet ideaal maar het werkt wel.

En live moet je gewoon voor de echte 303 gaan. ;)

Maar Rebirth als VSTi, denkut nie!
 
Back
Top