hoihoi, kwam gister voorbij Musik Hug in Zürich (woon daar): nieuwe Rhodes glanzend zwart in de etalage. Er staat ook een hoogglans rode voor je paraat om uit te proberen....
Design is superrrr! Ziet er geweldig uit, moderne 50s jetsons retrolook, je vraagt je af waarom we alles minimalistisch en rechthoekig maken als je zoiets kunt neerzetten. De kwaliteit lijkt me ook dik in orde, mooie scharnieren, past allemaal subliem en van binnen is alles bij het oude gebleven
Spelen: de toets/hamermechaniek van een Rhodes is simpel en dus wiebelen en stuiteren de toetsen ietwat en dat is nog steeds zo. Als je je daarover opwindt: koop een akoestische piano. Het hele speelgevoel van deze (elke!) Rhodes is een paar klasses boven dat van wat-voor-synthesizer-dan-ook. Je kunt er een ton gevoel in leggen. Mijn (mk2) is door een specialist gereviseerd en speelt vrijwel net zo (daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen dus)
Sound: ooooohh. Alles zoals het moet zijn, ook daar vind ik geen echt verschil tussen (late)Mk1/mk2 en de nieuwe maar is het niet geweldig dat een -echte- sound weer door een echt instrument wordt gemaakt? Speel ´m! Een paar uur. In 5 minuutjes kun je alleen zeggen dat Scarbee Samples OOK goed klinken, in een paar uur vind je dat een echt instrument ook zijn voordelen heeft. De nieuwe (aktieve versie) heeft een mooie toonregeling en tremolo met sjieke en solide knoppen. Heel mooi. Musik Hug had helaas een beetje een zompige versterker (koop een AER AG8!)
Conclusie...Ik: grote ogen. Mijn vriendin: "maar je verkoopt toch nooit de jouwe?". Natuurlijk niet, die van mij klinkt super en heeft lelijke stikkers erop en een verhaal erachter en echt, qua gevoel geldt voor mk1 vs mk2 vs de nieuwe: rhodes is rhodes, dus het maakt niet uit wat je koopt. Hoe dan ook: Dank aan Brandstetter en co voor zoveel detailliefde en ik hoop dat ze succes hebben en de rhodes weer op de podia krijgen waar ie hoort: net als de Stratocaster is het een klassieke sound.
Design is superrrr! Ziet er geweldig uit, moderne 50s jetsons retrolook, je vraagt je af waarom we alles minimalistisch en rechthoekig maken als je zoiets kunt neerzetten. De kwaliteit lijkt me ook dik in orde, mooie scharnieren, past allemaal subliem en van binnen is alles bij het oude gebleven
Spelen: de toets/hamermechaniek van een Rhodes is simpel en dus wiebelen en stuiteren de toetsen ietwat en dat is nog steeds zo. Als je je daarover opwindt: koop een akoestische piano. Het hele speelgevoel van deze (elke!) Rhodes is een paar klasses boven dat van wat-voor-synthesizer-dan-ook. Je kunt er een ton gevoel in leggen. Mijn (mk2) is door een specialist gereviseerd en speelt vrijwel net zo (daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen dus)
Sound: ooooohh. Alles zoals het moet zijn, ook daar vind ik geen echt verschil tussen (late)Mk1/mk2 en de nieuwe maar is het niet geweldig dat een -echte- sound weer door een echt instrument wordt gemaakt? Speel ´m! Een paar uur. In 5 minuutjes kun je alleen zeggen dat Scarbee Samples OOK goed klinken, in een paar uur vind je dat een echt instrument ook zijn voordelen heeft. De nieuwe (aktieve versie) heeft een mooie toonregeling en tremolo met sjieke en solide knoppen. Heel mooi. Musik Hug had helaas een beetje een zompige versterker (koop een AER AG8!)
Conclusie...Ik: grote ogen. Mijn vriendin: "maar je verkoopt toch nooit de jouwe?". Natuurlijk niet, die van mij klinkt super en heeft lelijke stikkers erop en een verhaal erachter en echt, qua gevoel geldt voor mk1 vs mk2 vs de nieuwe: rhodes is rhodes, dus het maakt niet uit wat je koopt. Hoe dan ook: Dank aan Brandstetter en co voor zoveel detailliefde en ik hoop dat ze succes hebben en de rhodes weer op de podia krijgen waar ie hoort: net als de Stratocaster is het een klassieke sound.