Motu 2408 geluidskaart beginnersvraag pls help

G4st

CtrlPlus
Lid sinds
2 juni 2010
Berichten
47
Locatie
Heerlen
Hallo luitjes,

Ik heb zojuist een motu 2408 + 424 PCI kaart aangeschaft. Het gaat hier om een MK1. Ik ben van mijn vorige geluidskaarten(usb) gewent dat er een volumeknop op zit. De MOTU heeft 1 volumeknop maar deze heeft alleen invloed op de PHONES uitgang.

Mijn windows volume control is nu de baas over mijn geluidskaart. Mijn probleem: Ik ben als de dood bang dat ik even de PC op volume 100% zet of dat windows of mijn DAW dit doet. Wanneer dit gebeurd blaas ik vast en zeker beide oren op, hier ben ik erg bang voor.

Nu heb ik mijn (actieve) monitoren/speakers op heel laag volume gezet, maar dit lijkt mij niet goed (en niet handig).Want nu staat mijn geluidskaart dus op bijna maximaal en mijn speakers op minimaal.

De vraag: Wie heeft een slimme oplossing voor mij? Weet iemand wellicht hoe ik met de volumeknop de MAIN OUTS bestuur? Of kan ik beter nog iets aanschaffen?

Nog een vraagje over de motu:

Wanneer ik mijn windows opnameapparaten scherm open en ik selecteer mijn opname apparaat en (luister naar apparaat) dan hoor ik direct mijn geluid terug. Sluit ik het windows opnameapparatenscherm af...hoor ik niets meer!! Wel zie ik het signaal binnen komen. Als ik helemaal niet aan het opnameapparaat scherm kom dan werkt het wel dus ik moet telkens rebooten. Wanneer ik bijv. in Adobe audition zit..hoor ik alleen mijn monitoring wanneer ik RECORD indruk. Ik zit nu dus vaker opnames in audition te maken, met mijn windows apparatenscherm geopend op de achtergrond omdat ik anders niets hoor! What the hell!


Als iemand mij kan helpen dan ben ik zéééééér dankbaar!!!


Groet Gaston :okdan::halleluja
 
Yeah zoiets had ik ook al aan gedacht. Maar in dit geval ben ik dus de speakers zachter aan het zetten. Terwijl in werkelijkheid mijn geluidskaart volle bak open staat......kan dit geen kwaad? Voor mijn gevoel is dit onnatuurlijk?
 
Zit er bij die motu geen software? Cuemix heet dat bij mij. daar zit ook een master volume knop in. Ik bezit een 828mk3. Neem niet aan dat dat onderling zoveel verschild. En anders inderdaad even door sparen voor een monitor controller.
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

Ja er zit inderdaad Cuemix software bij. Het probleem is ook niet dat ik mijn volume niet kan besturen...het probleem is dat de volume via software dus ook via de windows volume knop gaat. Ik vind dit dus heel gevaarlijk...want als hij per ongeluk op 100% springt dan ontploft de boel hier.

Wat monitor control betreft: Ik kan nu ook gewoon mijn speakers zachter zetten maar mijn vraag is eigenlijk: Kan dit kwaad? Ik kan mijn speakers wel op minimaal zetten, maar als ik dan hard muziek luister heb ik de volumeknop (in windows) op 90% staan. Terwijl als ik mijn speakers op normaal volume heb staan....ik bij 8% al KEIHARD geluid heb. In werkelijkheid staat dus de geluidskaart heeeeeeel hard...en mijn speakers heel zacht. Kan dit geen kwaad? Ik weet niet hoe ik dit moet bekijken. Wordt de motu dan overbelast? Wordt de levensduur korter? Wordt het geluid onrealistisch?

Voor mijn gevoel horen de speakers gewoon op de centrale stand te staan (volume).
 
Helemaal geweldig zou natuurlijk zijn....als iemand mij nu verteld dat ik via de cuemix software de fysieke volumeknop op de motu kan instellen voor mijn main outs!
 
Ik kan inderdaad main out selecteren. Helaas merk ik geen verschil..de fysieke volumeknop is nog steeds non actief.

Weet iemand of het kwaad kan als ik mijn actieve speakers heel zacht zet, en de geluidskaart en windows volume op 100%?



Offuuhhhh...als ik nu mijn beide speakers naar 1 stereo plug laat lopen en deze in mijn headphone out duw..die WEL gebruik maakt van fysieke volume controle? Kan dit kwaad? I dunno...ben wanhopig voor antwoorden :p
 
Op de motu 8pre staat eveneens slechts één volumeknop naast de phones.

Als je er gewoon aan draait regel je het volume van je hoofdtelefoon.
Als je deze draaiknop echter eerst indrukt en dan aan draait regel je het volume van je main out zonder dat je via cuemix en/of je daw moet gaan.

... probeer eens ?
 
Ohh ik had ZOVEEL hoop hahaha...helaas werkt het niet. Mennn....wat was ik blij geweest als dit werkte. Iemand nog tips en tricks?:P Offuh...nog steeds niemand die weet of volume via monitoren slecht is?:P
 
Ja ik heb de juiste windows 7 driver gedownload en geinstalleerd volgens de manier die bij motu gehandhaafd wordt; eerst de driver, dan reboot, dan de hardware.
 
Dan zou ik zeggen... raam open, motu demonteren. motu oppakken en met een flinke zwiep naar buiten gooien en een 828mk3 kopen waarvan ik zeker weet dat het werkt haha. ;) Grapje natuurlijk he! Wil geen kapotte motu op mijn geweten hebben :p
 
Het kan geen kwaad, aangezien er gewoon line signaal uit je Motu komt.

Alleen het is niet handig.

Dus Monitor control kopen. Ben je van al het gezeur af.
Met welk programma doe je opnemen?
 
Nou...als het geen kwaad kan. Dan zet ik mijn windows volume gewoon op 100% en dan gebruik ik een centrale volume control voor de monitoren inderdaad! Is mijn probleem opgelost.

Waarom is dit niet handig eigenlijk?

Ik wissel een beetje. Ik neem momenteel op in Cubase of in Adobe Audition als het om samples opnemen gaat...lekker licht en simpel. Af en toe gebruik ik Reason Record of Sonar.

Wat ook grappig is......Wanneer ik me PC opstart moet ik eerst even de CueMIX APP opstarten voordat windows de juiste inputs en outputs herkent. Als ik dan in Audition de monitoring functie aanzet..hoor ik direct mijn synth input terug op de speakers. Open ik echter daarna mijn windows opneem apparaten...en ik sluit het weer af is mijn Monitoring weergave verdwenen. Alleen als ik dan nog mijn windows opnameapparaten venster open en "apparaat beluisteren"selecteer. Dan hoor ik iets. Klik ik het scherm weg...is het verdwenen. Dus ik zit vaak te recorden met het windows apparaten scherm op de achtergrond geopend. Dat is toch te gek voor woorden hahahaha

EN bij cubase werkt het weer heel anders. Dalijk installeer ik weer XP...maar kweet niet of dat gaat uitmaken.

Bestaat er niet gewoon een soundcard die doet wat hij moet doen?:P Dit is m'n 4de aanschaf.

Vorige fails:

Creative EMU 0404 usb
Terratec Phase 88 PCI
Alesis Multimix 8 USB



Bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik ben blij dat ik hier terecht kan. Ik ga iig al een Monitor Volume Control aanschaffen!

Deze leek me wel wat: SM Pro Audio Nana Patch

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR...r-Monitor-Level-Controller/art-REC0007319-002

 
Probleem opgelost. Heb een Nano Patch monitor level control box gehaald. Sweet guys! Zelfs betere kwaliteit omdat er geen bit-loss optreed :)
 
Ik ben als de dood bang dat ik even de PC op volume 100% zet of dat windows of mijn DAW dit doet. Wanneer dit gebeurd blaas ik vast en zeker beide oren op, hier ben ik erg bang voor.


Dat mag je zijn. Het is mij gebeurd en in het gehoor van mijn linker oor zijn hammer + aanbeeld ontzet. Het is inmiddels 2 maanden geleden en het gaat nog lang duren voordat de arts wat richtinggevend nieuws heeft over het herstel.

Pas dus op!!!!!
 
Back
Top