[HELP!] Connectieprobleem Motu midi express 128

92SDO

Stamgast
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
162
Locatie
Amsterdam
Ik heb eigenlijk al sinds ik dit apparaat heb overgenomen van iemand een probleem ermee. Vaak als ik Ableton opstart kan ik tracks niet 'armen' (het icoontje onderaan blijft dan grijs, ipv dat het rood wordt). Ik moet dan de computer opnieuw opstarten en vaak ook de usb kabel even eruit en erin doen. Vervolgens grote kans dat het opeens wel werkt. Dan kan ik een track wel armen en gewoon aan de slag.

Het probleem speelt nagenoeg altijd wanneer ik de computer al een tijdje aan heb staan en dan even muziek wil maken. Ik doe m'n geluidskaart aan, start ableton op en voila - ik kan niks armen. Ik vind dat erg onhandig en het houdt me soms tegen te beginnen (te veel gedoe), moet weer opnieuw opstarten, achter de pc onder bureau kruipen om de kabel opnieuw erin te doen etc.

- Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig? (Is dit iets wat te maken heeft met windows of met de motu?
- Weet iemand een oplossing?
- Is het mogelijk om alleen deze specifieke USB port te 'rebooten' in plaats van de hele pc?

Hoop dat iemand me misschien kan helpen!
 
Wat ik me kan voorstellen is dat je niet de Motu drivers hebt geinstalleerd maar gewoon standaard usb-midi drivers van windows gebruikt. Die drivers ondersteunen niet dat meerdere programma's gebruik maken van hetzelfde midi device. Dus misschien dat je als je computer al een tijdje draait je inmiddels andere software draait of hebt gedraaid die al iets met de Motu hebben gedaan en het device niet op de juiste manier heeft vrijgegeven.

Als dit het probleem is kan je het oplossen door de drivers van Motu te installeren. Die zijn nog steeds op hun site te vinden. Volgens mij ondersteunen ze officieel alleen Windows 7 maar werken ze prima onder Windows 10.
 
Wat ik me kan voorstellen is dat je niet de Motu drivers hebt geinstalleerd maar gewoon standaard usb-midi drivers van windows gebruikt. Die drivers ondersteunen niet dat meerdere programma's gebruik maken van hetzelfde midi device. Dus misschien dat je als je computer al een tijdje draait je inmiddels andere software draait of hebt gedraaid die al iets met de Motu hebben gedaan en het device niet op de juiste manier heeft vrijgegeven.

Als dit het probleem is kan je het oplossen door de drivers van Motu te installeren. Die zijn nog steeds op hun site te vinden. Volgens mij ondersteunen ze officieel alleen Windows 7 maar werken ze prima onder Windows 10.

Ja dat zou inderdaad een goeie zijn maar die heb ik dus helaas wel geïnstalleerd :(! Ik zal ze voor extra zekerheid binnenkort maar eens opnieuw installeren maar betwijfel of dat dan verschil gaat maken.
 
Ik ga ook dit proberen, zag ergens iets staan over dat power settings kunnen klooien met je USB connecties
Ah goeie, ik heb hier eerder problemen mee gehad met een usb-wifi adapter die regelmatig de verbinding verloor.
 
Helaasch, dat heeft het niet opgelost. Zit er nog aan te denken misschien een nieuwe midi express te kopen, even aan te sluiten en te kijken of die het wel doet (en anders terug te sturen). Want ik weet ook nog niet zeker of het aan de bak zelf ligt of aan m'n computer/windows.
 
Of andersom. Kijken of je het probleem ook hebt op een andere computer.
Heb je al geprobeerd om een andere usb poort te gebruiken? Of een andere usb kabel?
Misschien kan het ook helpen om een powered usb hub te gebruiken.
 
Back
Top