Nieuw in het vak

ljvandewerken

Nieuwkomer
Lid sinds
2 februari 2002
Berichten
5
Locatie
utrecht
Hoi allemaal!

Hier bericht van een newbie! Ik speel al een aantal jaartjes toetsen in een bandje, wat me goed bevalt. Begonnen op piano toen ik 8 was, maar ik vond buiten spelen veels te leuk, in ieder geval leuker dan etudes oefenen van Czerny! Ik heb later de draad weer opgepakt en ben met schoolbandjes aan de gang gegaan. Dit was wel effe andere koek, accoorden waren nieuw voor mij! Gm?! Cm7??? What the... al goed, uiteindelijk me zelf (met veel vakantiewerk en ander gezeur, een Yamaha PS55 gekocht. Ging best aardig, maar jah huiswerk moet ook gebeuren!

Van school gewisseld, en gelijk geen band meer! Da's balen, maar toch wat combo's gedaan in het Brabantse land bij stichting SLIM, waar conservatoriumstudenten ervaring opdeden in het lesgeven en begeleiden van muzikanten. Ik heb toen m'n eerste synth aangeschaft, de JUNO-106, lekkere ruis die CHORUS!
Maar wel lekker om muzikaal op te klooien.

Ook hier kwam een eind aan, want er bestond toen nog zo iets als militaire dienst en werd geplaatst in Das Grosse Deutschland.
Wel een SL1200MKII tax-free kunnen kopen, dat compenseert weer een beetje.

Toen volgde er een lange stilte, je moet toch woonruimte, een leuke baan en vrienden vinden. Na 5 jaar feesten, zwoegen en katers werd ik gevraagd om eens bij een bandje in het Utrechtse te komen kijken: ze konden nog wel wat toetsengeluid gebruiken...op zoek naar een nieuwe bak uitgekomen op een KORG 01/Wfd. Heerlijk apparaat. Eigenlijk nooit de tijd genomen om alles te doorgronden, maar ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor het 'live'werk. Inmiddels werd de band Blended gevormd: proberen zelf nummers en een eigen stijl te ontwikkelen. En we bestaan nog steeds.

Wegens diefstal (tja, het zou verboden moeten worden) heb ik helaas de 01 niet meer. Uiteindelijk toch maar vet in de buidel getast en een geheel nieuwe uitdaging aangegaan met een KORG Triton.

Met mogelijkheid tot samplen...Nou, daar snap en kan ik nog niets van, dus vandaar dat ik me aan het orienteren ben op het NET en ook bij jullie forum uitkom.

Nou, lang genoeg ge-emmerd!
Ik ga 'es op zoek naar mensen met KORG ervaring. En VST..en WaveLab...of Cakewalk..of... druk druk druk

See you all!

http://www.vandewerken.com :confused:
 
Laatst gewijzigd:
http://213.84.228.166/Boskatten/boskatten_foto.htm

http://213.84.228.166/Boskatten/boskatten_foto.htm

[offtopic]onze buren verderop hadden vroeger een noorse boskat, die hadden ze gevonden als zwerfkatje (met erg ontstoken staart die destijds direct geamputeerd moest worden) in het belgische plaasje Poppel en zo hebben ze em ook genoemd. Poppel was in het begin heel erg spelerig maar zo verschrikkelijk lief. als ik die foto's op je site zie moet ik er toch even aan terugdenken. sinds Poppel (op respectabele leeftijd) overleden is heb ik mezelf voorgenomen om zelf als ik eenhuis heb ook weer een noorse boskat te nemen. wat een superkat is dat [/offtopic]


welkom !
 
...en met de antwoorden :)

Wees welkom

[offtopic] Mijn kat heet Karel en mijn vriendin wil een Tommie. Toeval? [/offtopic]
 
Noorse Boskat

Noorse Boskat

Ik lust ook wel een lekkere noorse bosnimf.. maar effe serieus.. die noorse boskatten.. da's toch met die haartjes/pluisjes op hun oren ?

Ehh.. gooooeed.. welkom op 't forum.. en laat eens wat van je horen (muzikaal gezien)
 
He Lj,
Te gekke katten. Wij hadden ook een kat maar moesten hem wegdoen omdat ik superallergisch voor katten ben (mijn vriendin had hem al voordat ze mij tegenkwam). Nu zit hij bij een broer van mijn vriendin en heeft het reuze naar zijn zin. Het is daar net een dierentuin in huis. Eerst was hij heel wild mede omdat hij door zijn eerste eigenaar niet goed behandeld was. Nu ligt ie samen met een hond in een mand. Lief he?


Gelukkig ben ik niet allergisch voor synth's.
 
Ja ook welkom, ben ook net nieuw maar het bevalt me hier prima.

Ben op weg naar mijn derde Michelin-Ster. :W
 
Inderdaad!

Inderdaad!

Welkom, welkom, welkom, zoals enkele anderen hier ben OOK ik erg nieuw hier, maar echt waar, dit is HET forum om goede mensen te leren kennen die ook nog eens verstand van Muziek en Synths hebben. Mensen met ´verstand´ zullen we maar zeggen!!!

Eric
 
Back
Top