Nieuw in het vak

ljvandewerken

Nieuwkomer
Lid sinds
2 februari 2002
Berichten
5
Locatie
utrecht
Hoi allemaal!

Hier bericht van een newbie! Ik speel al een aantal jaartjes toetsen in een bandje, wat me goed bevalt. Begonnen op piano toen ik 8 was, maar ik vond buiten spelen veels te leuk, in ieder geval leuker dan etudes oefenen van Czerny! Ik heb later de draad weer opgepakt en ben met schoolbandjes aan de gang gegaan. Dit was wel effe andere koek, accoorden waren nieuw voor mij! Gm?! Cm7??? What the... al goed, uiteindelijk me zelf (met veel vakantiewerk en ander gezeur, een Yamaha PS55 gekocht. Ging best aardig, maar jah huiswerk moet ook gebeuren!

Van school gewisseld, en gelijk geen band meer! Da's balen, maar toch wat combo's gedaan in het Brabantse land bij stichting SLIM, waar conservatoriumstudenten ervaring opdeden in het lesgeven en begeleiden van muzikanten. Ik heb toen m'n eerste synth aangeschaft, de JUNO-106, lekkere ruis die CHORUS!
Maar wel lekker om muzikaal op te klooien.

Ook hier kwam een eind aan, want er bestond toen nog zo iets als militaire dienst en werd geplaatst in Das Grosse Deutschland.
Wel een SL1200MKII tax-free kunnen kopen, dat compenseert weer een beetje.

Toen volgde er een lange stilte, je moet toch woonruimte, een leuke baan en vrienden vinden. Na 5 jaar feesten, zwoegen en katers werd ik gevraagd om eens bij een bandje in het Utrechtse te komen kijken: ze konden nog wel wat toetsengeluid gebruiken...op zoek naar een nieuwe bak uitgekomen op een KORG 01/Wfd. Heerlijk apparaat. Eigenlijk nooit de tijd genomen om alles te doorgronden, maar ik gebruikte hem eigenlijk alleen maar voor het 'live'werk. Inmiddels werd de band Blended gevormd: proberen zelf nummers en een eigen stijl te ontwikkelen. En we bestaan nog steeds.

Wegens diefstal (tja, het zou verboden moeten worden) heb ik helaas de 01 niet meer. Uiteindelijk toch maar vet in de buidel getast en een geheel nieuwe uitdaging aangegaan met een KORG Triton.