Simmons trixer iemand enig idee?

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Hallo Mensen,

Al ruim een jaar heb ik mijn simmons trixer accoustic drum reinforcement. Maar het is er nooit van gekomen om hem echt goed te leren kennen, daarom post ik maar even deze topic, ik kan nergens een handleiding van de simmons trixer vinden. Mijn bedoeling is dat ik de simmons trixer via midi met mijn JV30 kan aansturen, weet niet of dit mogelijk is..... maar ik vraag het maar even....

Ik hoop dat er nog enige Simmons trixer kenners zijn die mij dit even zouden willen uitleggen of het uberhaubt zou willen , en hoe dit dan e.v.t zou moeten.

Er is heel weinig over de simmons trixer te vinden op het WWW.

Hier wat pics:






Mvgr,

A.man:doei:
 

Attachments

  • 16052010079.jpg
    16052010079.jpg
    136,1 KB · Bekeken: 106
  • 16052010080.jpg
    16052010080.jpg
    140,8 KB · Bekeken: 84
  • 16052010081.jpg
    16052010081.jpg
    96 KB · Bekeken: 77
ik ben evt wel benieuwd naar een sampletje van een 909 loop erdoor heen (mits het een fx-processor is)

[edit]
Ik zie nu bovenin KITS staan, dus er zullen weldegelijk geluidjes ingebakken zitten :P weer te snel gepost
Met die midi mag je wel verwachten dat je die geluiden kan triggeren. maar hoe je het midikanaal moet instellen?
 
Is het niet een soort FX-processor voor je drums, als ik de controls zo lees op je frontpaneel lijkt het mij niet dat er sounds ingebakken zitten? Maar waar die midi aansluitingen dan voor zijn :? Heb je hem al aangehad, ik ben evt wel benieuwd naar een sampletje van een 909 loop erdoor heen (mits het een fx-processor is)

Ik heb hem wel eens aangehad, de output van mijn JV30 had ik toen op de snare input bij de trixer gezet, kwam best wel raar geluid uit.... een piano geluid gemixt met een drum geluid. hehe.

Ik wil anders wel even een Video'tje uploaden als jullie graag willen zien....

:D
 
Videootje uploaden is altijd goed, :okdan: heeft de hele wereld wat aan.

Haha, oke....

maar hoe doe ik dat dan...... gewoon de JV30 output op een van de inputs van de trixer aansluiten? klinkt niet echt gaaf eigenlijk....

ik ga hem nu maken :D *UPLOADING*
 
Laatst gewijzigd:
The Trixer is a multiple use drum trigger / sound / mixer unit. The mixer section allows 6 inputs from drum mics.Each input channel includes input gain, balance of acoustic & digital drum sounds, effects send, and channel level. There are 4 digitally sampled drum kits included that can be mixed with the audio drum inputs (triggered by inputs), w/ variable tuning of each sound. A digital reverb is also on board

...ik zou beginnen ieder channel apart van een drumgeluid te voorzijn,
zoals de bedoeling is...
 
The Trixer is a multiple use drum trigger / sound / mixer unit. The mixer section allows 6 inputs from drum mics.Each input channel includes input gain, balance of acoustic & digital drum sounds, effects send, and channel level. There are 4 digitally sampled drum kits included that can be mixed with the audio drum inputs (triggered by inputs), w/ variable tuning of each sound. A digital reverb is also on board

...ik zou beginnen ieder channel apart van een drumgeluid te voorzijn,
zoals de bedoeling is...

Maar ik heb geen pads, kan ik ze ook via midi met mijn jv30 controllen? dat was mijn vraag eigenlijk...
 
het idee is denk ik juist dan je met audio triggert, en die bron (bijv een snaredrum) mixt met de interne samples.
of niet mixen voor een lekker digitaal geluid.
moet je wel meerdere uitgangen hebben, of even testen per kanaal.
ben benieuwd naar de interne sounds.
 
het idee is denk ik juist dan je met audio triggert, en die bron (bijv een snaredrum) mixt met de interne samples.
of niet mixen voor een lekker digitaal geluid.
moet je wel meerdere uitgangen hebben, of even testen per kanaal.
ben benieuwd naar de interne sounds.

Ik kan echt nergens een handleiding van dit ding vinden, is het een zeldzaam ding ofzo?:D8~

Edit: Hoeveel denk je dat deze trixers waard zijn vandaag de dag? (gewoon ff nieuwsgierig) had er in het verleden verscheidene op markplaats gezien die voor +- 150,00 weg gingen
 
Laatst gewijzigd:
ik wil ook graag een trixter ze zijn inderdaad aardig zeldzaam volgens mij ook vrij nutteloos behalve dat hij als ik het goed begrijp als midi/trigger interface kan dienen
mocht je er vanaf willen hoor ik het wel :)
 
ik wil ook graag een trixter ze zijn inderdaad aardig zeldzaam volgens mij ook vrij nutteloos behalve dat hij als ik het goed begrijp als midi/trigger interface kan dienen
mocht je er vanaf willen hoor ik het wel :)

Nah, hou hem toch maar liever 8~

is me best dierzaam, het was mijn eerste "synth". Haha.
 
Er is een yahoo group voor oldschool simmons drumbakken, je zou het eens daar kunnen proberen...

klik
 
Het ding kan handig zijn om acoustische drums mee aan te dikken door een sample te triggeren. Ik doe dat in de studio met een Alesis DM5 en trigger hem met de direct outs van de mengtafel. Of als trigger to midi. Dus spelen op pads en als midi in de sequencer op te nemen.
 
Laat ik nu toevallig een Trixer hebben staan... inclusief handleiding :)

Zit nu op m'n werk, maar kan vanavond wel eens kijken of ik wat kan inscannen voor je

Overigens apart dat je een synth gebruikt om de Trixer op z'n midi poort aan te sturen, ik had hem juist gekocht om het tegenovergestelde te doen; met live drums 'iets anders' aansturen.

De bedoeling is dat je (na indrukken van de "Learn" knop) een hardste tik geeft op bijv. een snare die wordt gemik'ed, de Trixer vat dat op als velocity waarde 127 (de hoogste dus) en alles wat zachter is dan dat wordt verdeeld over 0-127 en dat stuurt hij uit naar een midi kanaal en naar een bepaalde noot. Je kan een microfoon gebruiken ( aansluiten op acoustic input) of een piezo element.

Het maakt verder niet uit wat voor audio je gebruikt om te triggeren, echter, de Trixer is dmv envelope-following wel zo ontworpen dat hij het liefst naar Drum signalen "kijkt".

Het mooie is dus, dat je op een synth/sampler/drumcomputer iets klaar kan zetten op een bepaalde noot (bijv. C3 = Basskick / C#3 = Snare) en m.b.v. de Trixer, je snare (aanslaggevoellig!) die sample kan laten aansturen.

Je kan dus ook potten en pannen uit de kast trekken, verzin het maar.. als het maar percussieve geluiden maakt :)
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top