DIY project: Tiny MIDI Merger

@organix : doe maar twee AVR's dan... of wacht ik beter op een update met bootloader of een kitje met PCB.

Hoe lastig of makkelijk is het om dit uit te breiden tot drie of meer input's ?
Is die AVR of een groter type dan nog te gebruiken ?
Is het veel werk om de software daarvoor aan te passen ?

Nou ja, veel vragen, maar je kan ze ook als tips beschouwen hé...
 
Bedankt voor de tips, altijd welkom.

Hoe lastig of makkelijk is het om dit uit te breiden tot drie of meer input's ?

In ieder geval lastig op deze DIP-8 ATTiny, want praktisch zijn er nu geen vrije poorten meer. Tenzij je poorten zoals de /RESET opoffert, maar dan kan de MPU niet meer met een simpele ISP programmer worden geprogrammeerd.

Is die AVR of een groter type dan nog te gebruiken?

De eerst volgende AVR qua groote is een DIP-14 (ATTiny24). Ik vond het leuk om een DIP-8 AVR te gebruiken en een kleine MIDI merger te maken. Een DIP-14 voor dit project vind ik alweer wat minder 'cool'.

Is het veel werk om de software daarvoor aan te passen?

Mja wat heet veel. In ieder geval een aantal uurtjes.
 
Om maar even een oud topic omhoog te gooien: ik ga dit projectje weer wat meer leven in blazen. Binnenkort heb ik ik er een PCB'tje voor beschikbaar (proto's zijn onderweg). Dan gooi ik gelijk de firmware over naar de ATtiny85 i.v.m. meer midi-buffer ruimte.

attachment.php
 

Attachments

  • PCB.jpg
    PCB.jpg
    15,7 KB · Bekeken: 97
Tiny midi merger

Tiny midi merger

Hoi Organix,

Is het ontwerp van deze merger nog up to date? en kan ik hem zelf bouwen zonder verder iets van software te moeten gebruiken?

Lijkt me namelijk wel handy om twee keyboards aan mijn iStudio te hangen.

grtz, qqventura
 
Beste qqventura,

Leuk dat je van plan bent hem te bouwen. Het ontwerp dat in dit forum staat is up-to-date. Ik heb er destijds ook PCB´tjes voor laten maken en er één voor mijzelf gebouwd (zie foto's).
Naast het programmeren van de ATTiny microcontroller (waarvoor je wel software nodig hebt) heb je verder geen software nodig.

Ik heb nog een aantal onbestuckte PCB's liggen mocht je interesse hebben. Die heb ik destijds in China laten fabriceren voor een paar euro per stuk.

attachment.php

attachment.php

attachment.php
 

Attachments

  • 20160510_231149.jpg
    20160510_231149.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 101
  • 20160510_231225.jpg
    20160510_231225.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 98
  • TinyMidiMerger.jpg
    TinyMidiMerger.jpg
    27,8 KB · Bekeken: 99
Ik zou deze tiny midimerger ook graag bouwen. Heb je heel misschien nog een pcb over?
 
Back
Top