Roland SH-5

DigiLoog

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2009
Berichten
4.855
Locatie
Ergens op een pcb
Voor de liefhebber met een goed gevulde knip, Roland SH-5 voor 3960 dollar + shippingcost 245 dollar.
Dus voor 3158 euro excl. invoerbelastingen ben je de nieuwe eigenaar.
Ebay, locatie : Japan.
Koopje toch :D
 
linkje?
 
You can buy mine for that..:)
 
Er is iemand op marktplaats die er voor één tussen de 1400 (worse) en 1700 (perfect) wil
geven, denk dat ie kan zoeken tot dat ie een ons weegt.
 
Vorig jaar zijn er anderzijds wel een paar in die prijscategorie verkocht, lijkt me dus realistisch.

Het is niet omdat jij in een bevlieging er tweeënhalf voor zou neermeppen...
 
Kan me echt niet voorstellen dat je een perfecte (in originele staat, dus nog met het klepje op de stekkerbak en deksel flightcase) en 100% werkend vind voor dat bedrag.
Natuurlijk kom je er wel eens één op ebay (meestal in USA) tegen voor 1200 dollar, maar dat zijn meestal beschadigde en niet complete exemplaren, en of ze naar behoren werken kom je pas achter als het te laat is (geld weg).
De mijne komt uit Hongarije, zelf gehaald (2600 km voor gereden) zodat ik hem ook goed kon testen en het bleek een gouden koop.
Ik heb nog nooit een andere SH-5 gezien in deze absolute nieuwstaat.
 
wil je een foto van de mijne zien misschien ?
 
Dat valt nog te bezien Sunny, pas als je bij mij bent geweest en daarna ik bij jou.
Op die van mij zit werkelijk niet één krasje, ook niet op de flightcase behuizing en deksel.
Heb er zelfs een plexiglazen stofkap voor laten vervaardigen (net zoals voor de Syrinx), tevens voor m'n OSCar.
Staat veel mooier dan die lelijke stofhoezen, zijn ze tenminste zichtbaar :eureka:
 
Belachelijke prijs.
 
Wat !!! is een belachelijke prijs, een beetje duidelijker graag :eureka:
Ben ik nou zo dom..........of :(
De eerst genoemde of de andere prijzen in deze topic.
Transparantie graag.
 
Dat valt nog te bezien Sunny, pas als je bij mij bent geweest en daarna ik bij jou.
Op die van mij zit werkelijk niet één krasje, ook niet op de flightcase behuizing en deksel.
Heb er zelfs een plexiglazen stofkap voor laten vervaardigen (net zoals voor de Syrinx), tevens voor m'n OSCar.
Staat veel mooier dan die lelijke stofhoezen, zijn ze tenminste zichtbaar :eureka:

En dan haal je zo'n stofkap eraf om erop te spelen en hoppa krrrraassssss langs de synth.

Of is het niet de bedoeling dat erop gespeeld wordt? (ik zeg gespeeld, niet gehengst. Ik wil mijn spul over 10 en 20 jaar ook nog kunnen gebruiken. :))
 
@analogica:
oke jij wint !
er zit op de mijne 1 krasje. het verhaal gaat dat dit veroorzaakt is door de tranen van bob m. hij was dusdanig ontroert toen ie zag wat een mooie sh5 dit was, dat de tranen hem spontaan opwelde en een kleine , nauwelijks waarneembare indruk op de linkerkant van het frontpaneel achterlieten. daarna heeft hij nog geprobeerd hem te ruilen voor z'n minimoog serial 0001, echter de eigenaar wilde hem bewaren voor "de ware liefhebber". hoe hij bij mij is gekomen hangt hier mee samen maar is een wat lang verhaal waarmee ik verder niemand wil vervelen.
 
Natuurlijk wordt er op gespeeld, als het alleen maar voor de heb zou zijn, was ik wel postzegels gaan sparen, die zijn stukken goedkoper ;)
De plexiglazen stofkappen zijn zo geconstrueerd dat die geen beschadigingen kunnen veroorzaken, de reden is niet alleen ter stof voorkoming, maar ook dat mijn zoontje van 4 er niets aan kapot kan maken?
Sunny je hoeft je echt niet gewonnen te geven, hoef niet persé het laatste woord te hebben :(
Zolang we elkaars sh-5 niet hebben aanschouwt, zullen we nooit weten wie de mooiste (best onderhouden en in nieuwstaat) bezit.
Tijd voor een onderonsje misschien :eureka:
 
Er is iemand op marktplaats die er voor één tussen de 1400 (worse) en 1700 (perfect) wil
geven, denk dat ie kan zoeken tot dat ie een ons weegt.

redlijk prijs watjenoemt hoor
:okdan:1500 max
aleen debielen ..betalen bv voor een arp odysee 2000+:dubbel:
 
Dat valt nog te bezien Sunny, pas als je bij mij bent geweest en daarna ik bij jou.
Op die van mij zit werkelijk niet één krasje, ook niet op de flightcase behuizing en deksel.
Heb er zelfs een plexiglazen stofkap voor laten vervaardigen (net zoals voor de Syrinx), tevens voor m'n OSCar.
Staat veel mooier dan die lelijke stofhoezen, zijn ze tenminste zichtbaar :eureka:

kost dat dan ...ipv een compu cap capje ..erover
ken een plexiglas pro one / en synthacon ...
wel cool


ik heb een plzieglas front op mn paia [zietr niet uit ! :P:okdan:]
 
De kosten van een plexiglazenstofkap op je synth hangt natuurlijk een beetje af van de grote en complexiteit (vorm/model) om het te vervaardigen.
Heb voor die van de OSCar 50 euro en die van de SH-5 100 euro betaald.
Staat heel mooi, net of het origineel is.
Er stond trouwens een SH-5 op Vemia voor 2000 GBP.
 
PMMA plastic is heel mooi en is in glas-look te verkrijgen, ik denk dat je via de groothandel ongeveer 50euro betaalt per vierkantmeter a 5mm dik. Met Chloroform kan je dat transparant verlijmen. Ik heb hele meubels zo gemaakt.
 
Die van de OSCar is 5mm dik en die van de SH-5, 3mm :eureka:
Zal binnenkort een foto posten, kunnen jullie zelf oordelen of 't mooi is of niet.
Maar ik denk niet dat de meesten hiero, dat soort bedragen er voor over hebben ;) om een plexiglazen stofkap voor hun synth te laten vervaardigen.
 
(die laatste opmerking komt geheel voor je eigen rekening, zit hier op een forum voor millionaires voor als je het nog niet door had. iedereen is hier zeer rijk ! )

valt me mee de prijs. vraag me inderdaad wel af of het niet leidt tot krassen of afgebroken hoekpotmetertjes. geeft wel een soort exhibition idee aan m'n studio, 'ns over denken.
vooralsnog gaan overal hoezen om als ik niet speel. kleine moeite, veel voordelen .
 
Back
Top