606 mod samples

Imipolex

switchboard operator
Lid sinds
10 september 2001
Berichten
1.360
Locatie
Rotterdam
Hee hallo,
hier dan eindelijk wat samples van m'n gemodificeerde TR606: je hoort oa de basdrum, omlaag getuned en met extreme decay; snare; hihat externe audio-input (een casio SK-1 is perfect hiervoor!) ehm, oh ja, de leukste mod is toch wel de externe cv-in voor de BD, je kunt dan weirde bas-sequences maken met een externe sequencer, in dit geval een zelfgebouwde 10-staps analoog (4017 IC= echt supersimpel)... M'n andere mods: SH-101: externe audio-in, VCF-overdrive (!!) externe clock-in... Yen SX-1000: externe audio-in, trigger in... Casio-SK1 en Speak&Spell cuircuitbent...
Anderen ook hiermee in de weer?

 
Relax!!! Vette mods!

Ik heb nog een 606 over... Wat kost het om hem door jou te laten behandelen?
 
vette kicks!
vette snairs!
:luv:
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Relax!!! Vette mods!

Ik heb nog een 606 over... Wat kost het om hem door jou te laten behandelen?

een complete mod kost ehm, even denken... okee: 250 euro, maar ik vindt ruilen leuker, dus...
(Ik heb het al eerder gezegd: het is zenuwslopend werk, en als je dan ook nog iemand anders z'n eigendom gaat behandelen. De 606 is vrij robuust en kan wel wat hebben, maar toch. Ik kan geen garanties geven).
 
Re: 606 mod samples

Origineel geplaatst door Imipolex
...
...met een externe sequencer, in dit geval een zelfgebouwde 10-staps analoog (4017 IC= echt supersimpel)...
...

hee...dit klinkt interresant. kan je hier wat meer van vertellen? schema's, onderdelen, bouwtekeningen e.d... :D

m'n soldeerbout heeft weer zin..
 
kan het schema wel posten, is van ene Mark Verbos, de 'baby-10 analogue sequencer' wellicht dat Google nog wat oplevert, zo niet zal ik het morgen posten (effe thuis zoeken, zit nu op m'n werk) Let wel: deze sequencer werkt niet op alles, daarvoor is ie te 'kaal'... maar voor de 606 is ie dus perfekt.
 
Ben benieuwd!!


gr. Mario
 
Origineel geplaatst door Imipolex
kan het schema wel posten, is van ene Mark Verbos, de 'baby-10 analogue sequencer' wellicht dat Google nog wat oplevert, zo niet zal ik het morgen posten (effe thuis zoeken, zit nu op m'n werk) Let wel: deze sequencer werkt niet op alles, daarvoor is ie te 'kaal'... maar voor de 606 is ie dus perfekt.


keedan.. thnx!
xal zo ff gaan googlen.
 
Een SX1000? Heb je die Analogue Solutions mod? Vond ik behoorlijk prijzig. Maar ja, daar zit een hele nieuwe DCO bij of zo, toch? Ik kan de details voor die audio-in wel effe opzoeken, is niet zo moeilijk.
 
hmm... klinkt leuk!
heb je nog meer sampletjes hiervan? (volledige grooves ofzo)

Timo
 
Zal er 's wat loops maken/opdiepen. Morgen...
Even over die SX1000 mod: je vindt veel van deze info in de 'Analogue Heaven' archieven, moet je even googlen, is iets met 'midiwall' of zo. Wat ik heb gevonden is:
'The right hand side of the 220 K resistor about an inch two 'o clock from the resonance pot accepts audio at normal levels...' dus... Hoop dat dit helpt.
Van de 4017-based sequencer schematic heb ik alleen een print, die moet ik dus eerst scannen...
 
Origineel geplaatst door Imipolex
...
..Van de 4017-based sequencer schematic heb ik alleen een print, die moet ik dus eerst scannen...

okeedan want ik heb gister nog een uurtje zitten googlen en ik kon er helemaal nix over vinden...
 
Back
Top