ja ik hype even de tr-707 / tr-727

r2o

0906 d's een lekker synth
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
1.035
Locatie
-
dit is echt geniaal.

http://matrixsynth.blogspot.com/2009/11/battery-powered-tr-707-with.html

als je dus de eprom houder door linkt naar een lossen houder aan de bovenkant, kan je er tr-808 sounds in laden in 8 bit. nu moet je nog de sounds converten naar 8-bit, en branden in de eprom. wie o wie kan zulke dingen. volgens mij wordt het tijd voor een group diy tr-707. zaaltje huren allemaal een soldeerbout mee een brander huren eproms inslaan. dit is echt te gaaf als het lukt.

nu worden tr-707 pas echt gewild.
 
Cool! En idd, vanaf november 2009 zijn de prijzen bijna verdubbeld (van 150 naar >250).
 
kan je ook van je 707 een 727 maken. of andersom
 
Heb wel 'n prommer... alleen nog nooit gebruikt.

Begint wel langzaam de moeite te worden het ding te proberen te begrijpen.
 
dit is echt geniaal.

Ok,.. dawillikook!!!! dus,.. wamoekpreciesdoen?
Graag een duidelijke tutorial!!!
Want dit is echt gaaf!

En ik zit net naar mn 707 en 727 te kijken van,.. zal ik die twee es verkopen of vet laten modden ofzo? Echt 3 minuten voor ik dit lees!!
Geeft t universum me zo'n seintje,.. Bizar hoe dat soms gaat! :halleluja
 
Niks mis met de 707! we gebruiken m niet zovaak, maar het is altijd met veel liefde! ^^

Maar hoe vet is het als je met het omwisselen van 1 eprom je ding 808 of 909 ken maken..? Of iets anders!
 
Je moet niet 8 bit vergelijken met 80s analoog natuurlijk. maar dat het een beetje gaat klinken als de clone c64 commedore, heb je een heel ander publiek en sound. het lijkt me ook wel erg gaaf als je module kan ombouwen in een minuut van 808 sound naar linndrum naar 727. lijkt me zeer leuk en zoals een gerenommeerd forum lid mij al mailde een 8bit mpc achtig iets.
 
Ik heb mijn 707 nog niet zo heel lang maar zou hem niet meer kwijt willen hoor.... fijne drumcomputer die weliswaar in heel veel muziek al gebruikt is, maar waarvan de sounds nog steeds niet vervelen. Ondanks het feit dat je aan die sounds geen moer kan veranderen.

Ik weet niet wat het is met die Roland bakken , maar ze klinken en werken gewoon erg lekker! :okdan:
 
dit is echt geniaal.

http://matrixsynth.blogspot.com/2009/11/battery-powered-tr-707-with.html

als je dus de eprom houder door linkt naar een lossen houder aan de bovenkant, kan je er tr-808 sounds in laden in 8 bit. nu moet je nog de sounds converten naar 8-bit, en branden in de eprom. wie o wie kan zulke dingen. volgens mij wordt het tijd voor een group diy tr-707. zaaltje huren allemaal een soldeerbout mee een brander huren eproms inslaan. dit is echt te gaaf als het lukt.

nu worden tr-707 pas echt gewild.
wel tof wantidd de interface van de tr machien is goed te noemen midi/screentje en din sinc
kan niet mooier
en schuivies

kheb wels en rz1 casio gezien met losse extra sound op een stapel print
ook vet
veel mogelijk maar moet wel int format van roland / casio gebrand worden
eeprom brander kopuh topic starter
toffe teorie zekers


ik gebruik voor de platte sounds een tr626[nu ookniet meer ]
en de perc = een ry30
:doei:
 
Cool! En idd, vanaf november 2009 zijn de prijzen bijna verdubbeld (van 150 naar >250).

valtmee soms zie je een blauw geschilderde nog wel een s voor 100.- en een setje voor 300 dus prijzen zijn redelijk low nog !
de drumtracks / en tom van sequentiel bv nietmeer 450 is al heel nrmaal
mag iedereen zelf weten
had je..tydje geleden een linndrum voor
 
Heb wel 'n prommer... alleen nog nooit gebruikt.

Begint wel langzaam de moeite te worden het ding te proberen te begrijpen.

ahaaaaa
we hebben een eprommertje
brander slachtoffer alvast

nu de sounds wie gaat aanleveren tr909/808 geen proibleem
kheb cr8000 sounds
linndrum /sp1200 sounds wie volgt projectje ditheyyyyyyyy
 
Als je het commentaar onder die Matrixsynth post leest is er ook al iemand die voorsteld om grotere capaciteit van EEPROMs te gebruiken zodat je in een keer alle geluiden hebt ipv. telkens de PROM te wisselen...maakt het misschien nog wel interessanter.
 
ik wil deze link gebruiken voor alle informatie die een 727 en 707 hebben.
zoiets als informatie die je zeker kan gebruiken.

zo ben ik er achter dat de 707/727 seq. (niet synthengine)98 procent gelijk is aan de Tr-909. da makkelijk om te weten omdat de manual van de tr-909 makkelijker te lezen valt. bijvoorbeeld.

wil je een pattrn copieen naar een andere patrn doe je dit zo. (onleesbaar voor mij in de 707 gebruiksaanwijzing)

zet de seq. stil en hij staat in step er is een lampje dat brand (in de seq reeks) druk je eerst het nummer van waar je naar toe wilt copieeren bijvoorbeeld nr10, nu druk je shift (vast houden), copy , pattrn die je wilt copieeren. bijvoorbeeld nr2 , button enter/cartridge shift loss. klaar. beschrijving: pattrn nr2 staat nu ook in pattrn nr10.

voor de rest zijn als je die weet, alle weetjes welkom.
 
Pffff, die 707 klinkt echt super KUT !!! Die 909 samples ook zeg, niet te doen.

Die 808 is dan wel weer leuk !
 
Ik heb maar heel kort een 909 gehad. Ik vond de doos die er bij zat beter klinken. De TR-707 was mijn eerste echte drumdoos. Ondanks de gebruikelijke Roland-ruk-user interface een heerlijke bak.
 
Haha, ik vind er echt niets aan heel die 707 niet, sorry. Ik vind het echt zon ding wat klinkt als hoe die eruit ziet, naar plastiek dus hehe.

Maarja ieder zn ding natuurlijk !
 
Ik ben vooral benieuwd wat er gebeurt als je de eprom wisselt terwijl het apparaat speelt!
 
Back
Top