Ik ook hier

Gnn

A D# F# E
Lid sinds
22 Maart 2010
Berichten
74
Hey,

Ff kleine introductie: ik speel al acht jaar toetsen (als in eerst keyboard, toen pianoles, maar keyboard blijven spelen). Nu sta ik op het punt om een synthesizer te kopen, maar heb daar bijzonder veel advies over nodig, omdat ik nogal een leek op het gebied ben...
Verder luister ik progressive metal en speel dat ook (naast klassiek ?!? om te oefenen). Ik zit in een opstartende band, die binnenkort (over een maand) z'n eerste optredens gaat aflopen!
Op het moment staat er in mijn kamer nog een Yamaha Tyros 2 en een M-Audio Keystation Pro 88, maar die gaan beiden plaats maken voor een soort van synth. Ow ja: ben ook nog bezig met het afmaken van mijn zelfgebouwde strapboard (=keytar): een midicontroller om mijn nek.

Dat was het wel zo'n beetje...
Gnn
 
Windows-XP-welcome-screen.gif
 
Welkom Gnn

Keystation houden, korg m3 in module erbij en een yamaha motif es rack (voor je tyros sounds te behouden)
Eventueel een yamaha an1x erbij (€200) voor live, weegt geen drol en die modules wegen ook niet veel. zware 88 toetsding thuis laten ;)

Beetje uitkijken en 2de hands kan dat allemaal binnen je buget.

De modules hebben een grote userbase, zijn dus enorm veel sounbanks voor te krijgen (waarvan veel gratis)

suc6

Vic
 
Waarom een M3, als ik vragen mag? En waarom een es rack? (zo heel veel waarde hecht ik niet aan de tyrossounds...)
Wat is het voordeel van modules tegenover 1 keyboard (in de zin van meeslepen, programmeerbaarheid en doorloopbaarheid van geluiden, enz.)?

Zie ook de draad in "Hulp gevraagd">"Een duik in Synthwereld"...

Bedankt voor de reactie, Vic!
Gnn
 
Waarom een M3, als ik vragen mag? En waarom een es rack? (zo heel veel waarde hecht ik niet aan de tyrossounds...)

Een motif voor de acoustische sounds, en de vele soundbanks die te krijgen zijn,
Een m3 voor z,n sound en de bediening, groot scherm schuiven en knoppen, leuk en overzichtelijk om te programeren.

Modules, waarom geld geven aan keyboards als je die al hebt ??
Klank en functionaliteit van modules is haast hetzelfde.

Dit alles is mijn smaak natuurlijk, du uwe zal wel anders zijn.
Je moet haast wel gaan testen, demo's beluisteren en bekijken.

Alle merken bieden wel wat die aan jou specificatie-wensen voldoet,
Maar wat beter klinkt voor jou, kurzweil? korg? roland etc? , Beluisteren ;)

Zelf zou ik liever van enkele merken een paar jaar oude module verkiezen dan een nieuw 88key synth van 1 merk.

Begin met 1 bak, na verloop van tijd kom je erachter welke dingen je mist en dat zorgt voor een makkelijkere keuze.


;)
 
Bedankt!

Binnenkort ga ik ff naar de winkel, Korg, Yamaha en Kurzweil testen: roland spreekt mij persoonlijk toch niet zo aan. Modules is inderdaad wel een mooie oplossing, maar het keyboard heeft geen aftertouch...

Gaan modules over MIDI? En hoe werken meerdere modules samen live (het snel wisselen van sounds)?

Gnn
 
Welkom!

Welke toets je aanslaat op je keyboard, wanneer je die weer loslaat, hoe hard je die aanslaat e.d. wordt via MIDI naar de module verstuurd. Die laat dan het geluid horen via de audio uitgang(en).

Midi heeft per poort 16 kanalen te verdelen. Door elke module naar een ander kanaal te laten 'luisteren', kan je door het midikanaal van je masterkeyboard te veranderen, verschillende modules aansturen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top