STEINBERG WAVELAB 7 for OSX

Eindelijk de monopolie van Bias Peak doorbroken.


welk monopolie? sonic soundblade & pmcd, pro tools, pyramix, sawstudio zijn toch behoorlijk wat opties voor mastering. bias peak is imho een beetje een brak programma, maar daar heeft wel meer software last van.

die deal met sonnox is wel heel tof, die suite kost 1350 euro dus ik ben benieuwd naar wat deze versie van wavelab gaat kosten.
 
Laatst gewijzigd:
ah dat is interessant. wat voor acties kan je met peak wel goed doen dan, wat barbabatch niet kan? heb je sample manager wel eens getest? daar kan je ook behoorlijke workflows in bouwen.
 
Sample Manager ken ik niet. Maar weet zeker dat ik nu WaveLab 7 ga aanschaffen. Die timestretch algoritmes klinken echt fantastisch. Toevallig ben ik nu met een project bezig waarbij ik extreem veel moet timestretchen maar tegen de tijd dat WaveLab uitkomt is moet mijn project klaar zijn. Ach...dan doe ik het gewoon nog een keer ;)
 
sample manager kan dat ook niet. ik snap dat het voor sounddesign wel handig kan zijn :)

protools heeft toch ook goede timestretch algo's on board tegenwoordig? ik ben altijd wat huiverig geweest voor wavelab door hun 19 bit fuckup van een paar jaar terug, dat heeft me wantrouwend gemaakt wat er verder nog meer fout kan zijn geprogged.
 
Ik werk zelf met Logic pro en Ableton dus dan is protools een beetje overkill. Ik gebruik Peak alleen als sample editor en de phase vocoder is erg okay voor timestretching.

Net even gekeken wat Sample Manager allemaal kan en dat ziet er best okay uit. Wist niet dat Izotope er achter zat. Grote fan van Izotope producten.
 
Wist niet dat Izotope er achter zat. Grote fan van Izotope producten.

ze zitten er niet echt achter, audiofile engineering heeft hun algo's in licentie genomen volgens mij. erg goedkoop, maar het werkt goed.
 
Lachen.
Moet toch nog een keer overstappen van Audacity naar iets met betere plugins en mastering mogelijkheden.

Draait wel vanaf Snow Leopard. Dus dan moet ik en passant over op Snow...
 
Iemand hier nog wat over vernomen? Ik kan er niets meer over vinden en Peak is het toch niet helemaal vrees ik in huize 154...
 
Back
Top