Aanschaf usb Midi controller / audio interface

Marhof

Ingeburgerd
Lid sinds
11 juni 2008
Berichten
40
Locatie
Beverwijk
Hallo allemaal.

Ik ben op zoek naar een degelijk keyboardje (49 keys of zo) waarmee ik op een goede manier vst plugins en Cubase aan kan sturen. Het zou ook nog fijn zijn als er een redelijke audio interface in zou zitten (bv. 2 mono of stereo in en uit en b.v. een aansluiting voor powered monitors om een redelijke mix uit Cubase te halen).
Ik weet dat er momentee ontzettend vel van dit spul op de markt is, maar misschien is er iemand met ervaring met diverse controllers en kan mij misschien een beete op weg helpen.

Alvast bedankt vor een reactie.

Mark
 
Emu X-board 49 zou ik halen. Die heb ik zelf ook gehaald. Wilde eerst persee een novation nocturn 49. Totdat ik hem in me handen had. echjt plastic fantastic.

Emu X-board voelt beter en steviger aan. mooi keyboard!

En ik zou gewoon los voor je boxen bijv een Tc Electronic Konnekt 6 halen/

Die kost 150 a 170 momenteel meen ik :-). Heb je geluid een goede interface als je bijv microfoons etc gaat aansluiten. En een fijne monitor control!

Ben je voor rond de 300 euro klaar ;-)
 
Aanschaf usb Midi controller / audio interface

Bedankt voor de info, ziet er goed uit die TC electronics. Ik moet alleen nog even een goede FW interface vinden, die zit namelijk niet standaard op mijn laptop. Ik zit ook nog aan de Yamaha KX49 te denken, iets duurder dan een E-mu, maar misschien beter integratie met Cubase.

Mark
 
Ik zou persoonlijk nooit een midi controller en audio interface combineren.

Reden hiervoor is simpel. Het is zeer waarschijnlijk dat je eisen/wensen op één of beide gebieden zullen veranderen en in geval van een gecombineerd apparaat kun je dan alleen maar het complete apparaat vervangen in plaats van alleen de midi controller of audio interface.

Verder beperkt het je keuze gewoon. In losse midi controllers en audio interfaces is een veel bredere keuze beschikbaar waar gecombineerde apparaten vaak op een compromis zullen uitkomen.

Maar dat is mijn mening..... :)
 
Emu X-board voelt beter en steviger aan. mooi keyboard!

Idd, heb 'm zelf ook... heeft zelfs aftertouch.
 
Bedankt voor de info, ziet er goed uit die TC electronics. Ik moet alleen nog even een goede FW interface vinden, die zit namelijk niet standaard op mijn laptop. Ik zit ook nog aan de Yamaha KX49 te denken, iets duurder dan een E-mu, maar misschien beter integratie met Cubase.

Mark

Ik zou ook voor de KX serie van Yamaha gaan. Werkt wel pas vanaf Cubase 4.5.2 dacht ik. Maar integratie voor bediening van Cubase, openen VSTi's, Cubase VST presets kiezen etcetera is erg aardig.
 
maar misschien beter integratie met Cubase.
Nou, als ik er zo naar kijk zie ik dat je een paar sneltoetsen op het ding zelf hebt. Da's het hebben van maar 4 knoppen (terwijl elke andere controller er meer heeft) IMHO niet waard. Transport control is ook leuk, maar ook niet uniek aan dit keyboard.
 
Ik zou ook voor deze combinatie (zeer goed) kijken.
Edirol FA-66 Firewire
Edirol PCR-300

Mvg,
Tumtum
 
Ben zelf niet zo weg van die edirols. Kwaliteit is moah.
 
Hmm, uit jullie opmerkingen kan ik opmaken, dat het toch beter is om een apparte audio interface aan te schaffen. Dus keyboard via USB en audio interface via FW. Alcje, wat is er niet goed aan de Edirols, heb je er zelf een, of op een Edirol gespeeld? Vrijdag ga ik naar de Music Messe in Frankfurt, dat wordt dus een aantal uurtjes testen en babbelen met de verkopers van de diverse fabrikanten.
 
Goede adviezen zijn al gegeven. Ik denk dat je ook eens met Dacide hier kunt gaan praten, die heeft onlangs heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel research gedaan voor de aanschaf van een controller + sc
 
Back
Top