pc problemen - tc near + cubase 5

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
pc, quadcore 2,4ghz, 2 gb ram, xp sp3,

- Na verse install van xp wil tc near niet draaien, bij het opstarten zegt ie dat er een fout heeft opgetreden en dat t moet worden afgesloten en of windows een rapport mag verzenden.

de-install etc helpt allemaal niet, met of zonder de konnekt 6 gekoppeld (moet los izjn bij instal)


- cubase 5 essential installed niet.
usb dongle zit erin, reg nummer staat erop, die deed het gewoon op 2 verschillende pc's.
Installeren lijkt goed te gaan maar hij zet nergens een snelkoppeling neer.
Ook is de aplication data folder leeg en blijft leeg.
wat nu ?

Beide programma's werkten prima bij de oude install, totdat de powercore erin kwam.
iemand opperde hier dat zijn tc powercore pas goed werkte na een verse install waarbij hij die instalde na cubnase en zijn soundcard.
ik krijg de basis dingen jnu niet eens goed,.

ook gooit xp mijn zelf ingestaelde thema weg en zet hem zomz opstandaard windows thema (zonder achtergrond). Bij reboot gaat ie weer terug naar klassiek (mijn ibnstelling).

Ook "herlaad" xp het bureaublad om de paar minuten.

Heeft iemadn de goeie link naar xp music pc tweaks?
Of een lijst. meeste weet ik wel maar niet alles.
Voor musicxp.mnet moet je voor betalen tegenwoordig, en ik heb geen paypal.
 
Heb je al je xp cd gebruikt voor een sys repair? Zit denk is in Windows zelf. Alleen je zelf ingestelde thema moet je dan weer opnieuw instellen, met die dll weer vervangen enz.
 
Hoi Niel,
Ik mag er van uitgaan dat je een legitieme versie hebt van XP. (zo niet, dan krijg je namelijk ook problemen met achtergrond en dergelijke).

Als ik je probleem zo lees dan kan het bijna niet anders dan dat OF je XP installatie is volledig foutgelopen, of je hebt een virus aan je broek hangen.
Scan je pc op virussen en vergeet niet om ook je bootsector te scannen.
Een goede gratis scanner is die van Microsoft zelf: KLIK

Succes.
 
idd legitieme versie.
Ik zat ook in die richting te denken ala vastloop install.
Het probleem kan ook zijn dat hij bij installatie aangaf dat ie naar partiti D wilde schrijven en formateren (daar staan al mijn samples en projects dus doen we niet) en toen ik hem op C zette er geen format mogelijkheid stond dus hij de oude windows is gaan overschrijven. Daar waarschuwde hij ook voor. Gehaast als ik was heb ik niet eerst een format c gedaan. Dat deed ik vroeger met win98 opstart disks
Ik zie ook dat de oude user er nog staat dus er zal nog wel meer restmateriaal rondslingeren denk.

Instalaie is trwouens sp2, sp3 werd ie pas na update.
Mijn c (74gb, 10.000rpm) en d (500gb 7200rpm) zijn 2 fysieke losse harde schijven.

Woensdag even rustig de hele dag uittrekken om hem te installen.
Als het goed is heb ik nog 3 activaties over.

Weet iemand de beste volgorde van installatie om er zeker van te zijn dat alles werkt ?

Ik ga even uit van dit:
1. partitie C opnieuw partitioneren met opstart xp cd
2. format c: nfts
3. install XP
4. mobo drivers
5. vga drivers
6. firefox en laatste drivers downloaden van alle onderdelen.
7. alle xp updates automatisch laten installen.
8. geluidskaartdrivers + midi controller drivers
9. cubase, reason, record, soundforge
10. vst's (d16, sylenth1, etc.)
11. powercore pci + vst's

die scanner van ms kende ik nog niet, vond er 11 op m'n laptop (polip.A)
 
Laatst gewijzigd:
Dan zou ik toch maar eens NOD32 aanschaffen (zeer cpu zuinig, merk je niets van, achtergrondwerk), want als je na format zoveel vind met de tool van MS, is er echt wat mis.
Met deze problemen, lijkt het dat de Windows installatie niet goed gelopen is.
Als je niet C kunt formateren als optie, hoe installeer je dan?
Heb XP vaak her installeerd op m'n oude pc en iedere keer moet ik eerst een schijf aangeven.
Zodra daar iets aan bestanden opstaat, met de vraag of je snelle of volledige format wil doen.

@ hieronder, chipset = mobo :P

Die volgorde is goed.
Ik zou, zoals je doet partities aanmaken, vooral onderscheid makend, tussen bewegende data (zoals je vst's / Windows / etc..) en opslag.
Dat doe je denk ik al, maar goed.
Ik heb ook een aparte partitie voor enkel Windows om het gescheiden te houden van schijfen waar regelmatig installatie's op plaatsvinden.
Windows vind het echt niet tof als je op de schijf / partitie ervan bewegelijk bezig bent.
 
Laatst gewijzigd:
@Niel: Klinkt inderdaad alsof de oude installatie je parten speelt.

Als je je installatie-volgorde-lijstje aanhoudt dan moet het lukken.
In ieder geval na de XP installatie als eerste je chipset drivers installeren, daarna pas de mobo + vga drivers
 
Met deze problemen, lijkt het dat de Windows installatie niet goed gelopen is.
dat is op mijn laptop :D niet m'n studio pc.
Inmiddels zit ie over de 60 gevonden wormen, allemaal dezelfde.
Die heeft zich druk verspreid in verschillende. exe betanden.

Als je niet C kunt formateren als optie, hoe installeer je dan?
optie: nieuwe installatie vanaf de windows xp cd/dvd
Alleen de optie format gaf ie niet aan vor c, alleen voor d.
Dit schijnt een normaal "probleem" te zijn als ik de forums mag geloven.
@ hieronder, chipset = mobo :P

idd.
Die volgorde is goed.
Ik zou, zoals je doet partities aanmaken, vooral onderscheid makend, tussen bewegende data (zoals je vst's / Windows / etc..) en opslag.
Dat doe je denk ik al, maar goed.
Ik heb ook een aparte partitie voor enkel Windows om het gescheiden te houden van schijfen waar regelmatig installatie's op plaatsvinden.
Windows vind het echt niet tof als je op de schijf / partitie ervan bewegelijk bezig bent.

Dus bijvoorbeeld dat ik mijn fysieke c schijf opdeel in partities c en d (waardoor mijn fysieke opslagschijf van 500gb e wordt). C voor windows, D voor programma's en vst's bv ?
Ik kan mij niet direct voorstellen dat dit uitmaakt, aangezien de meeste programma's toch in de reg dingen neerzetten en dus op de windows partitie moeten zijn.
Standaard installaties gaat ook ietsje sneller, net als het opzoeken bv je standaard vst map van steinberg op C:
 
dat is op mijn laptop :D niet m'n studio pc.
Inmiddels zit ie over de 60 gevonden wormen, allemaal dezelfde.
Die heeft zich druk verspreid in verschillende. exe betanden.
Oh, da's beter. Wel veel. :P
Met Nod32 heb ik nooit lasten ondervonden aan spyware en virussen.
Als er wat mis gaat, is dat met bv. de registry van Windows, waardoor er blijvende fouten in het systeem ontstaan.

optie: nieuwe installatie vanaf de windows xp cd/dvd
Alleen de optie format gaf ie niet aan vor c, alleen voor d.
Dit schijnt een normaal "probleem" te zijn als ik de forums mag geloven.
Zelf nog niet ondervonden. Ik doe altijd de cd / dvd erin en kies vervolgens voor 'opstarten via de cd /dvd' en volgde bovenstaande vanzelf.

Dus bijvoorbeeld dat ik mijn fysieke c schijf opdeel in partities c en d (waardoor mijn fysieke opslagschijf van 500gb e wordt). C voor windows, D voor programma's en vst's bv ?
Ik kan mij niet direct voorstellen dat dit uitmaakt, aangezien de meeste programma's toch in de reg dingen neerzetten en dus op de windows partitie moeten zijn.
Standaard installaties gaat ook ietsje sneller, net als het opzoeken bv je standaard vst map van steinberg op C:
Of dit zo is, kan ik geen zekerheid over geven, maar m'n 'E' schijf (met programma's) beweegt meer dan de Windows partitie op C.
Heb zelf het gevoel dat Windows veel rustiger is en stabieler op deze manier.
Het lijkt alsof de Windows partitie zich mengt in processen van overige programma's, die op dezelfde schijf staan.
De drivers installeer ik wel altijd op de C.
Hoe minder bewegelijkheid binnen de Windows partitie, hoe beter in mijn ogen.
Ik doe het vooral om fouten en prestatieverlies te voorkomen.
Je ziet op het plaatje dat het dezelfde, fysieke schijf is, maar wel met partitie.
(die onderste 2, is 1 voor opslag, de ander voor games, maar daar heb ik altijd een backup op van bepaalde opslag)


schijvi.png
 
Laatst gewijzigd:
en het gezever is begonnen.

Alles ging goed tot de tc konnekt 6 geladen moest woprden in cubase "kan tc niet laden blablabla"

TC near control panel start niet, foutmelding.
Herstall 2x hielp niet, krijg styeeds de foutmelding dat het control panel niet werkt.

Laatste drivers voor xp geinstalled. zo de rme in de plaats gebruiken ....
 
Laatst gewijzigd:
Niel stuur me even je mail adres in een pm.

Aangezien ik beta tester ben zal ik je even wat andere drivers sturen.
Moet je die is proberen.

Wel ook de firmware flashen he bij elke driver!
 
check pb
ook even voor de rest: heb de konnekt 6 aan de laptop gehangen, en dezelfde nieuwste drivers geinstalled, en werkt probleemloos. Firmware was al geupdate, geen melding gekregen dat er een nieuwe op moet.

Lijkt mij dus iets met m'n verse xp te maken te hebben ?
Die is geupdate t/m vandaag.
 
probleem opgelost. In plaats van de nieuwste drivers gebruiken, heb ik de drivers van midden 2009 gepakt die ik toevallig nog op een usb stick vond.

tc near soft 2.2.1.5088
tc near control 2.2.1.r2612
tc near 1394 fw 3.4.1.5782

Nu is er niks meer aan de hand, alles werkt perfect ......

Nu de powercore kaart installen ......
 
powercore werkt nog niet. volgorde was verkeerd bij het lezen van de readme NA installatie (terwijl de poco wel goed staat in apparaatbeheer).

Kom er wel net achter dat je de kaart niet kan uninstallen uit apparaatbeheer als de pluggins nog geinstalled staan. Zijn de pluggins uninstalled dan kan je de poco wel uninstallen.

Anders geeft ie foutmelding dat pcore.sys drivers wilde uninstallen terwijl ze nog gebruikt werden.

Of terwijl: de pluggins draaien al zodra je windows opstart ?
 
ruim een jaar later :D

Probeelm bleef zich voordoen (herladen van de desktop) en ook had ik last dat ie spelletjes eruit flikkerde door naar de desktop te gaan en in de taakbalk het spelletje bleef draaien. Wilde ik terug naar het spel dan gooide ie het spel eruit.

Hoogstwaarschijnlijk toch virussen/trojans die via usb disks/sticks op de pc waren beland.
Dat mickeysoft antivirus stelt echt geen reet voor, gelijk eraf flikkeren als je dat hebt.
Ik heb het programma Avira http://www.avira.com/de/avira-free-antivirus geïnstalled op advies van een ict expert, want dat is het enige gratis prg wat al opstart voordat heel windows opstart (wel even goed aangeven bij installatie !!) . En ziet veel meer als dat microsoft antivirus geval.
Verse windows erop en alles werkt weer probleemloos na een lange tijd.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top