Windows 7 en firewire..DRAMA ?

cgholland

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2005
Berichten
116
Locatie
Amsterdam
Hallo,

ik ben recentelijk overgestapt naar een fijne core i7 met windows 7. Alle software loopt als een zonnetje alleen krijg ik mijn fireaudio interfaces op geen enkele wijze aan de praat.

Ik heb een TC konnekt 6 met w7 driver die wel herkend wordt maar geen geluid geeft, en ik heb een tascam fireone zonder w7 driver die niet eens gezien wordt.

ik heb alle internetforums afgeknabbeld, alles geprobeert, updaten firmware, 1394 legacy drivers, voeding vervangen, firewire kabel vervangen etc maar nog steeds geen geluid.

de audio interfaces op zich werken allebij prima met XP en zijn dus niet defect.

Wie heeft er een idee hoe deze shit op te lossen.

Moet ik overschakelen naar USB audio ? of zou het helpen om een belkin firewire met ti chipset als PCIkaart in te monteren ?

Het enige wat ik graag wil is een goed werkende geluidskaart om mijn monitors en hoofdtelefoon aan te sturen op mijn windows 7 machine.

regards cg
 
Je geeft zelf het antwoord al.

Ti chipset en klaar. :-)

Konnekt 6 heb ik ook puur voor me monitors op aan te sluiten op me afluister systeem ;-)

Tascam fireone werkt ook alleen op xp. Die kreeg je op vista al niet aan de praat.

Tc werkt wel onder windows 7.

Maargoed was het niet slimmer om eerst een ti kaartje te kopen? ipv je voeding etc.

Het is algemeen bekend dat 95 % van de apparaten niet werkt op de standaard firewire :-)

Ikzelf draai al mijn tc's (ik heb er 3), op een belkin kaartje met Ti chipset. en klaar
 
JOngens goed nieuws,

na het aanschaffen van de juiste firewirekaart van Belkin met de TI chipset.. loopt de TC konnekt 6 als een zonnetje bij windows 7 op mijn nieuwe systeem.

Klaarblijkelijk maakt het heel veel uit welke chipset er op je pci firewire kaart zit.

geen sweex en geen trust maar belkin.

was trouwens niet duur precies 21 euro inc verzenkosten.

groet

CG
 
Zei ik toch :-)

Dat maakt echt alles uit :)

Blij dat het werkt~!
 
JOngens goed nieuws,

na het aanschaffen van de juiste firewirekaart van Belkin met de TI chipset.. loopt de TC konnekt 6 als een zonnetje bij windows 7 op mijn nieuwe systeem.

Klaarblijkelijk maakt het heel veel uit welke chipset er op je pci firewire kaart zit.

geen sweex en geen trust maar belkin.

was trouwens niet duur precies 21 euro inc verzenkosten.

groet

CG


Waar heb je m besteld? Need one too ;-)
 
Ik zou ook graag willen weten waar je die kunt kopen/bestellen, want enigste adres waar ik die vind op internet vraagt al € 65,- en hier spreken ze over net € 21 inc.

Ook ik heb een VIA 1394 OHCI Compliant Host Controler die wel op VISTA wilde werken maar met WIN7 het probleem geeft dat hier in deze post vermeldt wordt. Blijkbaar hebben zij een ander merk controller want bij mij werkt vermelde manier niet ?

please :-)
 
JOngens goed nieuws,

na het aanschaffen van de juiste firewirekaart van Belkin met de TI chipset.. loopt de TC konnekt 6 als een zonnetje bij windows 7 op mijn nieuwe systeem.

Klaarblijkelijk maakt het heel veel uit welke chipset er op je pci firewire kaart zit.

geen sweex en geen trust maar belkin.

was trouwens niet duur precies 21 euro inc verzenkosten.

groet

CG
Waar besteld? (is al 2x gevraagd, ik vraag het ook nog een keer)
 
Wat ook nog wel eens wil helpen is niet de Win7 driver te gebruiken maar de 1394 legacy driver. Eenvoudig aan te passen via Device Manager. Heb zelf ontzettend problemen en BSODs gehad op Win 7 met de standaard driver en m'n Duende en FireStudio Mobile. Na het omzetten naar de legacy driver, geen problemen meer. Draai op een VIA chipset op een kaartje van Sitecom.
 
Met "legacy driver" in device manager bedoel je zeker de optie "oude" daarin????
LIjkt me logisch dat iedereen dat allang uitgeprobeerd heeft alvorens te gaan zeggen dat de controller niet werkt??? ondergetekende ik dus heb dat ok geprobeerd maar zonder resultaat?
Mijn pc sluit windows7 normaal af maar vertikt het vervolgens uit te gaan, inmiddels ben ik wijzer geworden door een geleend kaartje van SWEEX wat van NEC blijkt af te komen!! met ook een VIA chipset net als mijn sitecom kaar.... na deze kaart op de oude setting stand gezet te hebben blijkt hij het te doen in de andere standen kreeg ik erg blokkerig beeld bij mijn test filmpje.....
ik merkte bovendien op dat pas toen ik in die stand driver kliket ik iets zag installern wat bij de andere opties niet gebeurde niet zicht of merkbaar tenminste?
Het charmeert mij echter niet dat het in de "oud stand moet" na die kaart weer verwijderd te hebben en mijn sitecom kaart in de PC bleek dat die het opeens weer deed waarschijnlijk omdat de sweex kaart de driver wel willen pakken??? het geleende kaartje moet terug en bij een herinstall van win 7 zal ik weer dat probleem hebben neem ik aan? Een controller kopen die met de oude (legacy)driver werkt boeit mij niet en voorkeur is ook voor pci-express nu ipv pci
ik vraag me allen dus nog af waar dat die controllers met TI chipset te koop zijn voor dat bedrag dat al eerder in deze forumpost genoemd is ..... of schreef die een broodje aaap reactie?
 
Het is volgens mij een laptop ;) Dus ExpressCard van Belkin kopen, zijn wel prijzig, heb er als je wil misschien wel een te koop voor je.
 
Leuk hoor die Firewire. Jammer dat het steeds minder goed wordt ondersteund. Ik ben benieuwd naar de toekomstige interfaces en of er ooit eens een standaard komen met het universele van USB en de stabiliteit van firewire.
 
Back
Top