Samples op Korg M3

Vosken

Stamgast
Lid sinds
22 februari 2006
Berichten
221
Locatie
Westendorp
Hallo,

Kan ik op mijn Korg M3 samples inladen, en deze opslaan in het geheugen van de M3, zodat ik deze nadien niet meer hoef in te laden van mijn USB stick?
 
nee dat kan niet, je moet altijd de samples opnieuw inladen als je deze wilt gebruiken als je de m3 hebt uitgezet
 
Hallo Quifster,

Even een topic hijack (vraag is toch al beantwoord).

Wat vind je van de exb-radias module? Is het karakter van de radias module een postieve toevoeging? Kan je exb-radias goed editen? Ik denk er over na om deze aan te schaffen, het is alleen lastig om een audio demo te vinden. De specs tussen radias en exb wijken iets af, dat weet ik.
 
Wat vind je van de exb-radias module? Is het karakter van de radias module een postieve toevoeging? Kan je exb-radias goed editen? Ik denk er over na om deze aan te schaffen, het is alleen lastig om een audio demo te vinden. De specs tussen radias en exb wijken iets af, dat weet ik.

ik vind het een hele goede toevoeging. Ik heb als eerste de radias EXB module gekocht, en ik vond deze zo goed kwa mogelijkheden dat ik er ook binnen no time maar een Radias synth bij heb aangeschaft. Daardoor ken ik de verschillen ook erg goed imiddels.

Groot voordeel van de EXB module is dat je er KARMA overheen kan gooien en dat je er VA sounds mee toevoegt aan je M3 (die normaal die sounds niet heeft). Ik zou hem aanschaffen als ik jou was.

Audiodemo's zijn er praktisch niet geloof ik. Maar ik heb wel een demo op mijn studio pc staan van wat presets van een van de soundsets voor de RADIAS EXB die ik zelf geprogrammeerd heb. Deze heb ik bijgevoegd aan deze post, dan kun je horen hoe mijn sounds op die kaart klinken. De sounds zijn rechtstreeks zonder bewerking opgenomen, dus zo klinkt die kaart in de M3.
 

Attachments

  • QRRadiasExbDemo.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 39
Zeer bedankt! :verkoght:

top :)

mocht je nog soundsets zoeken, van mij staat er 1 op karmalab voor de radias EXB die gericht is op trance sounds. De sounds hierboven komen in een nieuwe soundset die nog geplaatst moet worden.

mocht je nog vragen hebben, laat het me dan maar weten.
 
Hey Quifster, leuk om de M3 zo te horen. Ik gebruik hem alleen voor zijn "echte" geluiden zoals piano, strings en drums enzo. Maar dit klinkt gaaf zeg.

Gooi jij de karma midi ook wel eens door de TI? Dat vind ik ook super klinken.
 
Gooi jij de karma midi ook wel eens door de TI? Dat vind ik ook super klinken.
heb ik wel eens gedaan, en dat is inderdaad erg gaaf. Maar dat is dan voornamelijk gewoon wat spielerij.

Voor het maken van mijn producties gebruik ik soms de arp van de TI zelf, of de Omnisphere arpeggiator, of de cubase arpache arp. Maar meestal speel ik de pattern zelf even in.
 
Back
Top