Zoek CD Synsation van Star Inc. (Ed Starink)

starinc

starinc

Hoi again,

ik heb trouwens nog wel meer van ed.
mocht je interesse hebben...


peter
 
over Ed Starink

over Ed Starink

Origineel geplaatst door Googol
Zo slecht die covers nou ook weer niet... Wel erg commerieel. en daar hou ik niet van.
Synthesizers greatest bijv is goed gecoverd hoor maar wij horen natuurlijk het orgineel.

Die synthesizers greatest is voor de massa.
Kunnen zij ook horen wie (en NIET hoe) Jarre en vangelis is.
Verder ken ik die Ed Starink niet zo goed.

Ondanks dat ik niet bij de massa wil horen, ben ik toch door toedoen van "Synthesizer Greatest" meer van Jarre en Vangelis gaan houden. Bovendien ben ik door deze serie onbekendere artiesten gaan ontdekken.

Juist de verschillen tussen het origineel, ´n goede cover (Ed Starink) en ´n slechte cover (amateurs) zijn interessant om te beluisteren. Zo vind ik bijvoorbeeld "Oxygene 4" van Ed beter gesynthesized als die van Jarre zelf en daarmee bedoel ik alleen de muzikale klanken. Maar de originele versie van "Conquest Of Paradise" vind ik weer veel mooier als die van Starink. Bij de meeste nummers kun je bijna het verschil niet meer horen tussen zijn cover en een origineel.

Mocht je denken dat Ed Starink alleen maar muziek naspeelde van beroemde artiesten, dan mag ik zeggen dat hij ook eigen creatie´s op de markt heeft uitgebracht. De meeste nummers van zijn eigen werk zijn ook terug te vinden op de commercieele TV-CD´s uit de 90-er jaren: "Synthétiseur - volume 7,8,9,11 en 12". Ook heeft Arcade destijds "Moods - Synthesizer Seasons" en "The Synthfony Album - by Ed Starink" uitgebracht.

Bij deze zou ik graag mijn nieuwe website willen promoten, waarin je de volledige informatie vindt over alle europees uitgebrachte exemplaren van Arcade met beperkte achtergrondnieuws over Ed Starink: www.synthesizer-greatest.info
 

Attachments

  • synthofbest.jpg
    synthofbest.jpg
    6 KB · Bekeken: 35
Back
Top